Wat betekent "DSB" eigenlijk?

Dirk Scheringa Bank?
Dat zal toch niet? want dan heb je 2x de B
Van DSB Bank.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessante vraag aangezien er veel mensen zijn die het correcte antwoord niet weten/wisten.

Het beste antwoord

DSB Bank (DSB: Dirk Scheringa Beheer)

Volledig: Dirk Scheringa Beheer Bank

Toegevoegd na 3 uur:
Deze kan natuurlijk ook:

De Spaarder Betaald
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het is toch echt het enige goede antwoord!

Toegevoegd na 5 minuten:
Toch niet... dat van beemertje is het enige goede antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is echt zo. Bijna zo erg als je Persoonlijke PIN Nummer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De man stottert wellicht... ik doel dan op dat grapje, van dat kind dat uit het autoraampje hangt en zegt, hier is een beton beton beton betonpaal...

Dirk Scheringa bank bank... echt wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel humor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoisdat... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is omdat je het zelf zegt!
Troost je XiniX, als mijn punten aantal weer te hoog wordt dan neem ik wel weer een andere, vriendelijker, persoonlijkheid aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bitch7... dan wacht ik daar wel op... Mag ik ook punten wegschenken?
Nee, het is geen Dirk Scheringa Bank. Het is Dirk Scheringa Beheer. De bank is een afgeleide daarvan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/DSB_Bank zegt 'DSB: Dirk Scheringa Beheer'. De B van beheer dus.

Echter, dit stukje vind je vast grappig om te lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Ras_syndrome

Redundant Acronym Syndrome Syndrome heet het als afkortingen gevolgd worden door een woord dat al in de afkorting zat. Komt vaker voor dan veel mensen erg in hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals bij BSN-Nummer. Burger Service Nummer Nummer???
AWM
14 jaar geleden
Leuke link! Nog nooit van gehoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens bij het syndroom ook. Redundant Acronym SYNDROME SYNDROME! +1, leuk!
Maar toch is het zo,al was het eigenlijk nog niet eens 1x een bank!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoorde gisteren een verhaal op de radio dat men in Suriname behoorlijk was geirriteerd door al die negatieve zaken rondom DSB.
'Hun' DSB-Bank had daar namelijk behoorlijk last van.

De Surinaamse Bank, DSB..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Zoisdat;

Vorige week werd er nog Door Start Bank geroepen, maar dat gaat ook niet meer op. Maar er zijn wel meer namen van banken die niet kloppen hoor; Rabo klopt, maar RABO-bank niet; want dat zou staan voor Raiffeisenbank - Boerenleenbank - Bank. Net als ABN-Amro; als je daar nog eens 'bank' achter zet staat daar Algemene Bank Nederland - Amsterdambank - Rotterdambank - Bank. Beetje teveel van het goede. Zo werd ook de Nederlandse Middenstands Bank vroeger ook ten onrechte vaak NMB - Bank genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het (of wordt het): Dirks Super Bankroof
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door Scheringa Belazerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een goeie. +1
Ja, dat vroeg ik me ook af. Maar vroeger zei men ook ABN bank (of ABN AMRO bank, weet ik niet meer) en dat klopt ook niet want het is al Algemene Bank Nederland.