Welke (grote) Nederlandse banken zijn failliet gegaan?

Ik zoek alle grotere Nederlandse banken in de geschiedenis die failliet zijn gegaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Sinds de Tweede Wereldoorlog waren tot 2005 slechts drie banken ten onder gegaan: Teixeira de Mattos (1966), Amsterdam-American Bank (1981) en Tilburgsche Hypotheekbank (1982). Daarna nog Van der Hoop en DSB-bank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen enkele echt grote bank! Die gaan niet failliet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Yourbuddy;

Onze oude driezitter was echt een hele grote bank. Toch is die na een aantal jaren uiteindelijk omgevallen.