Wie zijn die andere banken die met woekerkoopsompolissen en dure hypotheken werken?

Schijnt geheim te zijn (maar Bos weet het).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ik ben niet de enige die slechte vragen kan stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet jij het antwoord dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee maar Bos wel........''schijnt''

Antwoorden (3)

Vraag offertes op bij alle banken... In één dag weet je precies wat Bos al wist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ff geduld er gaat vast gauw iemand 'lekken' bij de pvda :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jelle Hendrickx van de stichting steunfonds probleemhypotheken heeft honderden voorbeelden van mensen die opgescheept zitten met onnodige en dure koopsompolissen. “De DSB Bank was erg goed in het stapelen van allerlei verzekeringen. Zodra mensen hun hypotheek of krediet kwamen oversluiten werd er opnieuw een koopsomverzekering afgesloten. Ik ken mensen die vier keer een overlijdensrisicoverzekering hebben afgesloten en iedere keer opnieuw provisie betaalden.” Toch is de DSB Bank niet de enige aanbieder van koopsomverzekeringen die torenhoge provisies opstrijken over de rug van de consument. Volgens Jelle Hendrickx smeren deze tussenpersonen mensen vaak dure koopsomverzekeringen aan:
• Afab
• Jouke Sjaardema
• de HCB Groep

En de aanbieders die deze producten verzinnen met provisies tot 80% zijn:
• Cardif
• Cassidy Davis
• AON Warranty group
• SNS Reaal
• Klaverblad

In 2002 zijn door de overheid de vaste provisies voor tussenpersonen afgeschaft. Toen is de absurde zelfverrijking begonnen. Consumenten krijgen koopsomverzekeringen aangesmeerd; niet omdat het product goed voor hen is, maar omdat de branche er veel geld aan verdiend. Kassa heeft hier in 2005 en 2006 al aandacht aan besteed.

Jolande Sap van GroenLinks zegt: “Zelfregulering van de branche werkt niet. Dat hebben we nu wel gezien. Er was jarenlang geen politieke wil om de provisies aan te pakken. Deze week bleek in een debat met minister Bos van Financiën dat er een kamermeerderheid is voor een maximale provisie van 15 procent.”
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist en wat nu als Lakeman over twee jaar SNS hypotheekleed vertegenwoordigd en een bankrun oproept ?
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken deze aanbieders helemaal niet. Gelukkig maar dan.