DSB dossier op goeievraag, waarom word zo snel op faillisement aangestuurd?

Dat kan toch altijd nog en tot die tijd kun je toch nader beoordelen in hoeverre er delen van DSb over te nemen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Er is een vies politiek spelletje gespeeld om de DSB-bank zo snel mogelijk om zeep te helpen. Nout Wellink en Wouter Bos kunnen zich niet weer een affaire veroorloven zoals bij Icesave-Bank. Dit zou immers hun imago nog verder schaden. Bos wil na zijn ministerschap graag de deuren openhouden voor een topbaan in het bankwezen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het heeft haast gelet op degenen die om geld zitten te springen. Bovendien moet je zoiets niet lang laten duren.
Er zijn geen gegadigden voor een (gedeeltelijke) overname. Dus kennelijk geen gezonde bedrijfsonderdelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is 99.9% zeker dat DSB failliet is. Woensdag avond wordt het bekend. Er zijn geen kandidaten meer voor overnamen.
Dus waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat daarmee vooral de staatskas wordt gespekt...Belastingdienst nummer 1 in de rij.