Ik ben aan het internetsparen bij de DSB bank. Moet ik zelf mijn geld verhuizen of kan ik het laten staan en wordt het automatisch geregeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

"De activering van het Depositogarantiestelsel zal naar verwachting van DNB op korte termijn kunnen plaatsvinden. Onder dit stelsel, dat zal worden uitgevoerd door DNB, zijn tegoeden tot EUR 100.000 (niet zijnde achtergestelde deposito’s) per rekeninghouder bij DSB gegarandeerd. DNB zal zo snel mogelijk aangeven op welke manier rekeninghouders een aanvraag voor uitkering kunnen doen. DNB zal hierover berichten via haar website en via advertenties in de landelijke dagbladen. Rekeninghouders hoeven nu dus nog niets te doen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna perfect uit gelegd :) Wanneer je wat exacter bent in het tijds bestek van de berichtgeving zou het helemaal perfect zijn.

Andere antwoorden (3)

Er stond op de website van de Telegraaf dat klanten maximaal 750 euro nog kunnen opnemen t/m as. donderdag.

Succes, hopelijk komt het allemaal goed.
Lees het even maar allemaal door op de hoofdpagina zelf.
Gaat niet helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja pinnen. Max 250 euro bij een andere bank. Maar hier gaat het over een spaarrekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps, dan heb ik de verkeerde link geplaatst volgens mij:s
Als dsb falliet gaat. En dat denk ik ook. Dan krijg je het bedrag terug tot 100.000 euro. Je moet vervolgens zelf een andere bank zoeken. Opnemen kan nu niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even globaal...

Er is een depositogarantie tot 100.000 euro, waar DNB garant voor staat...

Morgen gewoon even bij een andere bank een rekening openen als je die (nog) niet hebt. En even afwachten wat DNB donderdag voor informatie geeft. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat je bedragen tot 100.000 euro kwijt bent...