hoeveel mogen ze korten op je uitkering wat is de maximale voor een gezin.

want wij hebben zonden dat we fraude hebben gepleeg of extra`s hebben verdient oktober 60 %
november 80 % en december 100 %
mag dat bij een gezin van 4 kleine kinderen ? en maanden achter elkaar ?
je hebt toch recht om te ovcerleven zoals eten de huur en gas en licht te kunnen betalen.

Toegevoegd na 1 uur:
de vraag luid als volgt, mag de sozawe je korten terwijl je in een reintergratie traject zit?, het is toch de bedoeling dat ze je helpen weer aan het werk te komen en niet dat ze je geld afpakken.
er wordt wel gewerkt onder behoud van een uitkering.
echter op de kleinste dingen wordt je al zo veel gekort.
klopt dit?

Toegevoegd na 3 uur:
ik snap zeker als je iets fout doet dat je dan korting krijgt.
solliciteren naar vast werk doen we zeker.
en we werken er ook voor die uitkering. 40 uur
maar waarom geven ze zulke hoge koring bij gezinnen die al bijna niks hebben en in armoede leven .
en vast werk vinden is erg moeilijk voor ons want ze vragen steeds een opleiding als je werk zoekt. en als je niet hebt wordt het erg moeilijk en lui zijn we zeker niet
sociale dienst willen ook geen enkelen opleiding geven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag graag iets duidelijker formuleren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel aan m'n water dat je hier moet zijn.
http://www.sozawe.rotterdam.nl/smartsite.dws?ID=1144&goto=2102859&channel=2827

Antwoorden (5)

Ik zou je financien nog een keer controleren en bij de instantie waar je uitkering krijgt navragen waarom je gekort word. Die weten er vast meer vanaf.
En het zou ook altijd nog een foutje kunnen zijn. Er werken daar ook mensen en een fout maken is menselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft vragensteller niet te vragen, want daarover heeft-ie een beschikking ontvangen waartegen hij bezwaar kan maken. In dit geval meerdere.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik begrijp wel dat je voor iets als fraude wordt gekocht, maar internationale bedrijven, vooral Amerikaanse, die betalen hier ook geen belasting, zoals midden en kleinbedrijf, lul!
En die worden niet aangepakt. Waar zit je met je verjaardagshoofd?
Het merendeel van het geld dat elk econ hoofd verdient gaat naar Defensie voor wapens en andere militaire zaken. Ga maar verder leven met je burgerlijke moraal.
Het gaat hier denk ik om de WWB.
Ja...dat in principe mag dat, maar dan moet er wel een geldige reden zijn.
B.V. fraude, of weigering om mee te werken aan een reintegratietraject of niet meewerken aan de sollicitatieplicht, of te lang met vakantie zijn.
Als je het er niet mee eens bent dan moet je gauw bezwaar maken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als een klant een verplichting verwijtbaar niet nakomt of bij tekortschietend besef van verantwoordelijkheid voor de voorziening in het bestaan moet een maatregel worden opgelegd. Bij het toepassen van de maatregel moet rekening worden gehouden met de ernst van de gedraging, de mate waarin de klant de gedraging verweten kan worden en de omstandigheden waarin hij verkeert. In de afstemmingsverordening worden categorieën maatregelen benoemd waarvan bij wijze van individualisering het mogelijk is een maatregel op te leggen die in zwaarte afwijkt. Dit kan zowel naar boven als naar beneden. Tevens kan sprake zijn van cumulatie in verband met verschillende verwijtbare gedragingen. In dat geval kan een op maat gesneden maatregel voor het totaal van verschillende gedragingen worden toegepast.

Algemeen:
Voor de hoogte en de duur van de maatregelen is de volgende categorie-indeling

van toepassing:

- eerste categorie : vijf procent van de bijstandsnorm
gedurende een maand;
- tweede categorie : tien procent van de bijstandsnorm
gedurende een maand;
- derde categorie : twintig procent van de bijstandsnorm
gedurende een maand;
- vierde categorie : veertig procent van de bijstandsnorm
gedurende een maand;
- vijfde categorie : vijftig procent van de bijstandsnorm
gedurende een maand;
- zesde categorie : honderd procent van de
bijstandsnorm gedurende een maand.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik heb zo'n idee dat je hier moet zijn:
http://www.sozawe.rotterdam.nl/smartsite.dws?ID=1144&goto=2102859&channel=2827
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is ongetwijfeld een reden waarom je gekort wordt. Zonder die reden kan niemand inschatten of de korting terecht is. Of je nou 0, 1, of 10 kinderen hebt maakt niet uit. Een uitkering krijg je omdat je geen werk kunt krijgen. Als je op een of andere manier het vinden van werk tegenwerkt dan vervalt al dan niet gedeeltelijk het recht op een uitkering.

Besef: Je leeft momenteel op kosten van andere mensen. Werkende mensen geven hun geld weg om jou eten te geven. Dan is het logisch dat er wel eiszen gesteld worden aan het geld dat je krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n uitkering is bedoeld voor mensen die zelf niet in staat zijn om in hun inkomen te voorzien. Anderen, mensen die dat wel kunnen, staan een deel van hun inkomen af om jou te helpen in zo'n situatie.

Dat systeem werkt alleen als er geen misbruik van wordt gemaakt. Als bijvoorbeeld mensen die eigenlijk wél in (een deel van) hun eigen inkomen kunnen voorzien de boel flessen door bij te verdienen zonder dat eerlijk te melden, dan wordt het aantal mensen dat een uitkering krijgt te groot ten opzichte van het aantal mensen dat die uitkeringen moet ophoesten. Het hele systeem wordt dan onbetaalbaar.

Daarom wordt je gekort als je fraudeert en bijverdient. Die uitkering is niet bedoeld voor mensen die zelf geld kunnen verdienen, maar voor mensen die dat nou juist niet kunnen. Natuurlijk is het niet gemakkelijk om rond te komen van bijstand, maar vergeet niet dat dat ook te maken heeft met de helaas veelvoorkomende bijstandsfraude; als alle mensen die zelf (wat) geld kunnen verdienen dat netjes op zouden geven in plaats van te frauderen, zouden we mensen die écht helemaal niet in staat zijn in hun eigen inkomen te voorzien een menselijker uitkering kunnen bieden.

Dat je geen opleiding krijgt (je weet dat ook daar anderen voor moeten werken?) is geen excuus voor fraude.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen,dat je zonder reden met dergelijke hoge percentages gekort wordt! Je zult toch op z'n minst een verklaring hierover ontvangen hebben? Volgens mij laat je niet het achterste van je tong zien hier op GV!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beschikking. In dit geval meerdere.