Hoeveel wordt er kwijtgescholden bij een doorlopend krediet als 1 van de partners overlijdt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Dat staat in het contract van je doorlopend krediet... Kijk even na... Dat verschilt van concract tot contract...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het wordt kwijtgescholden (tot veelal een maximumbedrag) bij overlijden van de rekeninghouder (eerste contractant). Vaak is er een clausule dat overlijden niet moet plaatsvinden binnen 6 maanden na totstandkoming overeenkomst
In de overeenkomst is altijd een clausule 'kwijtschelding bij overlijden' opgenomen! Kijk aldaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 Banken zijn gek, dat wist ik al, maar zo gek wist ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en daarom geef je mij -1 !
Niets, je bent beide hoofdelijk aansprakelijk. om deze reden is het altikd verstandig om een levensverzekering te sluiten bij je (hoge) lening.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is volstrekt afhankelijk van de afspraken die met de bank zijn gemaakt...

Maar hoe cru het ook klinkt. De bank zal altijd die kip plukken die de meeste veren heeft...

Hooguit dat erfenis technisch het krediet word weggewerkt in het plussen en minnen van de baten en de lasten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Standaard ben je beide hoofdelijk aansprakelijk voor het volledige bedrag. Als je andere afspraken hebt zou je dat waarschijnlijk wel weten, want dat is niet gratis.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Vaak wordt een overlijdens risico verzekering afgesloten bij een hoog leenbedrag. Dit kun je doen opdat de andere contractant niet meer voor de aflossing hoeft te zorgen.
amc
14 jaar geleden
Staat in de beroemde kleine lettertjes, dus goed lezen wat er in het contract staat
Houd er wel rekening mee dat als je, om wat voor reden dan ook, niet altijd aan je betaalverplichtingen hebt voldaan, het recht op kwijtschelden vervalt.