Gaat een "bankrun" DSB failliet maken?

Net als bij Icesave voelen de mensen hun geld misschien niet meer veilig bij DSB. Zou dit kunnen gebeuren ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Kan een bank failliet gaan door een bankrun, ja.
Gaat DSB failliet, nee. Er was niet echt een bankrun. Verder ging het om foutieve informatie en leningen met een te hoge koopsom e.d.
Dus de problemen zitten bij de leningen, hypotheken e.d. Niet bij de bank zelf als spaarbank.

Maar, antwoord op je vraag: Nee, maar kan wel.

En het is geen reclame stunt (ondanks dat negatieve reclame alsnog reclame is..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Basis voor een bank is dat een feduciaire instelling is. Wie vertrouwd nu de DSB Bank? Ik denk dat het muntje voor hen beslist verkeerd kan vallen en ik weet ook niet of ik dat erg vind eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. En ik heb er nog wel een deposito. Dat kan ik niet 1 2 3 terughalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een reclamejongensstunt... Hoe reageert het volk op (loze) geruchten?...

En we trappen er allemaal in...

Een Hoax dus...

En we trappen er allemaal in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nou, je kunt er alles van vinden, maar niet dat het reclame is voor die bank. Die mensen zitten te janken in hun dure lederen zetels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je helaas geen puntje geven Antwoordman.
Rudolf
14 jaar geleden
Lijkt me zeker geen reclamestunt. De site is bijna 2 dagen niet te bereiken geweest. Dit lijkt me echt geen overbelasting of het werk van hackers zoals wordt beweerd. Als de site 2 dagen niet werkt kun je ook geen geld van je rekening afhalen. Zodra de storm in de media wat is geluwd zal het binnenkort wel weer functioneren.
Typisch Nederlands om iemand die succesvoller is dan een ander met de grond gelijk te willen maken. Als Dirk Scheringa failliet gaat heeft de schatkist pas een probleem. Die man betaald een vermogen aan inkomstenbelasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen. Er is wel behoorlijk wat imagoschade en een aantal klanten zijn weggelopen. De meeste zijn gebleven en binnen enkele dagen zal het alle comotie naar de achtergrond verschoven zijn. Het is een beetje kuddegedrag, gebaseerd op slechts een gerucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zo'n bank kan zeker omvallen en drie maal raden wie er dan onder andere voor de kosten opdraait?? Juist ja, de belastingbetaler (en daaronder ook diegenen die dus met hun terughaalacties deze ellende veroorzaakt hebben).

http://www.depers.nl/economie/341667/Ondergang-DSB-helpt-niemand.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat valt wel mee. Als deze bank omvalt wordt de schade gedekt door de andere banken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en wie denk je dat er garant staat voor die andere banken?? (ABN is gered door staat, Fortis idem, ING?? zelfde verhaal, kortom: U en ik zijn de pineut)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK denk dat het niet best zou zijn . Het is bovendien schieten in eigen voet. Stom volk.
Als de cijfers kloppen is er vandaag 1% van de spaargelden weg gehaald. En dat is een slordige 50 miljoen euro. Dus een snelle rekensom leert dat er dan nog bijna 5 miljard in kas zit. Ik denk niet zo snel dat de DSB failliet gaat. En anders grijpt onze Wouter Bos Bank wel weer in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach het valt allemaal wel mee. Zeker nu Dirk zijn slaafje en laatste 'mediakanon' heeft ingezet. Robin van Linschoten was er de afgelopen dagen als de kippen bij om in 'Goedenmorgen Nederland', 'Nova' en P&W de DSB-zaak te verdedigen. Maar of dát nou geholpen heeft.....

Toegevoegd na 4 uur:
Want zojuist is bekend geworden dat die andere krijtstreep Ed Nijpels ook nog opstapt bij DSB. Het wordt stil in Wognum!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer er maar voldoende mensen geld direct willen opnemen, gaat iedere bank failliet, dus ook DSB.

Is er nu reden tot angst ? Niet direct, wanneer je saldo op (niet achtergestelde) spaar rekening / deposito staat is dit door de Nederlandse staat tot 100.000 euro gegarandeerd. Dit krijg je dus net als bij Ice Save terug.