Wat krijg je netto in de maand uitbetaald,als je 65 bent met bijtelling van je vrouw,die dan 58jaar is ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

dat is compleet afhankelijk van jouw persoonlijke situatie.

Je kan waarschijnlijk het beste met een belastingconsulent danwel een pensioenadvisieur van je pensioenfonds om te tafel gaan zitten.

Dat is geen vraag die zonder verdere gegevens beantwoord kan worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt aan AOW.

Uw partner is nog geen 65, u krijgt volledige toeslag TOT 2015
Bedrag per maand- Met hk ** Zonder hk**
Bruto (per paar)* € 1.424,83 € 1.424,83
Loonheffing € 88,75 € 221,75
Bijdrage Zvw € 98,31 € 98,31
Netto € 1.237,77 € 1.104,77

* Het bruto bedrag is inclusief de tegemoetkoming AOW van € 36,45. De vakantie-uitkering bedraagt bruto € 81,00 per maand en wordt in de maand mei uitbetaald.
** hk = heffingskorting (i.v.m. te betalen belastingen over jouw AOW)

Deze bedragen gelden tot jullie beiden 65 jaar zijn. Daarna krijgt IEDER 50 % van het Minimumloon, samen dus 100 %

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, maar GV gebruikt platte tekst dus ben je opmaak kwijt na saven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De toeslag tot 2015 is afhankelijk van het inkomen uit werk van de vrouw. Als dit € 1251,08 bruto p.m is, krijgt men geen toeslag meer.
Als er sprake is van een uitkering of pensioen en bedraagt dit meer dan € 649,19 bruto p.m. dan ook geen toeslag meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schreef - met hoofdletters en al: TOT 2015
Op de link naar de SVB staat de gehele regeling. Je moet het de mensen niet te gemakkelijk maken !!!