Welke nederlandse merken worden wereldwijd herkent?

Bijvoorbeeld Heineken en Phillips ;-)

Het moeten dus merken zijn die wereldwijd bekend zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
geen dubbele antwoorden he? :)

Toegevoegd na 37 minuten:
wat dachten jullie van het vliegtuigmerk FOKKER??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

mamoet (transport)
hollandse signaal (defensiemateriaal)
jansen en fritsen (sporttoestellen en sportvloeren)
flora holland (sierteeltprodukten handel)
tomtom (navigatieapperatuur)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Shell

Toegevoegd na 1 minuut:
Verkade Chocolade

Toegevoegd na 2 minuten:
Droste chocolade

Toegevoegd na 6 minuten:
KLM

Toegevoegd na 41 minuten:
Total Football

Toegevoegd na 1 uur:
Doutzen Kroes!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DSM, Akzo en Shell

Toegevoegd na 33 seconden:
Calvé pindakaas :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Philips, Shell, ING en Heineken zijn de enige die in de recent uitgebrachte wereldwijde top 100 voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ABN AMRO

Toegevoegd na 5 minuten:
Of wat dacht je van het oude CORUS STAAL. Tegen woordig onderdeel van Tata Steel.

Toegevoegd na 38 minuten:
Van Oord. Zeer groot baggerbedrijf. Daar zijn wij als topdrooglegger blijkbaar zeer bedreven in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heinz
Lay's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heinz is niet Nederlands, het is Amerikaans.
http://nl.wikipedia.org/wiki/H._J._Heinz_Company Lay's is de Nederlandse productnaam van Frito-Lay, een bedrijf uit de VS.
http://en.wikipedia.org/wiki/Frito-Lay
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan is het nog niet een internationaal bedrijf. Kijk maar in de wiki link bij producten, daar staat Lay's tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lays is het oude Smiths, crocky is de concurrent
Koffieshop als merk is ook overal ter wereld bekend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Johan Cruijff
(ja, ik weet officieel is het geen merk, maar ik heb over de hele wereld gereisd en als je zegt dat je uit Nederland komt, dan komt meer dan regelmatig de reply: Oh, Johan Cruijff)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ajax!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik tijdens mijn wereldreis vertelde dat ik uit Nederland kom, was de eerste reactie "Amsterdam, smoke weed". Niet Johan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Maastrichtse merk "André Rieu".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En voordat er commentaar komt: Het is een merk.
Denk maar eens aan al die cd's en dvd's die wereldwijd verkocht worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, mateloos populair in Australië!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook heel populair in Canada
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekend van de berging van de Koersk. http://nl.wikipedia.org/wiki/Koersk_(onderzee%C3%ABr)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik bedacht me net dat dit nu anders heet toch? Maar dat is inderdaad een bergingsmaatschappij die over de hele wereld wordt ingehuurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smit International http://en.wikipedia.org/wiki/Smit_Internationale
Gouda Kaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DAF

Toegevoegd na 1 minuut:
STORK
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland is een klein landje maar heeft een aantal grote, internationaal opererende, bedrijven. Een kort overzichtje: Philips, DSM, Akzo, Shell, ING, ABN Amro, AHold (Albert Heijn), KLM, Eyeworks, Endemol, Douwe Egberts (echter, sinds 1978 onderdeel van Sara Lee Corporation), Unilever (o.a. Calve, Dove, Lipton, Rexona), Ben & Jerry's (sinds 2000 onderdeel van Unilever), Randstad (een na grootste uitzender ter wereld), Maxi-Cosi, Bugaboo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OP mijn reizen kwam ik ook vaak tegen uit Nederland:
Delfts Blauw: beeldjes van molentjes vooral en het boertje en boerinnetje!
Bavaria zag ik ook op diverse plekken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was in Amerika en daar kenden ze Heineken, Amstel en Cruyff (als je hem een merk wilt noemen). Maar tot mijn stomme verbazing hadden ze nog nooit van Philips gehoord.
Maar wat ik nog grappiger vond: we waren in Skopje en een oude opa vroeg waar we vandaan kwamen. Holland, Nederland. "Huh, nooit van gehoord. Dat land bestaat niet". zei die ouwe.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De franse auto Citroën is gemaakt door een nederlander, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knor

Toegevoegd na 1 minuut:
kwam ik in India tegen. Alleen spreken ze daar de k niet uit. Daar schrijven ze knor en zeggen nor. Best grappig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heinz is overigens geen Nederlands merk. Die valt dus af.