Hoe kan je op een verantwoorde manier geld lenen als je nog geen vaste aanstelling hebt

degene waar het om gaat loopt al enkele maanden achter met zijn huur

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je vraagt op een verantwoorde manier lenen..
Je kunt niet verantwoord lenen, als je al achter loopt met de huur, en ook geen vaste baan hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk!

Andere antwoorden (6)

Verantwoord lenen is. NIET lenen.
praat de betreffende instantie,ga niet proberen het ene gat met het andere te dichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk hetzelfde +1
Als je al geen vaste aanstelling hebt en dus eigenlijk geen inkomen wordt het al moeilijk om te gaan lenen. Een goede kredietverstrekker zal je dan ook geen lening geven, doen ze dit wel dan zou ik mij zorgen gaan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld lenen is DUUR! Heel erg duur!

Niet doen dus, zeker niet als je al schulden hebt. De schulden zullen er groter van worden.

Veel belangrijker is: maak eens een goed overzicht van de wekelijkse of maandelijkse inkomsten en uitgaven. Neem daar alles in mee. Ook geld opzijzetten voor reparaties, nieuwe kleding, enzovoort.

Kijk dan of je uitkomt met je geld. Zo nee, dan zal lenen niet helpen.

Zo ja, dan heb je slechts een kortdurend probleem. De goedkoopste manier is een betaalregeling af te spreken met de verhuurder, zodat je de achterstand in bijvoorbeeld zes maanden wegwerkt. De dure manier (gedwongen gebruiken als de verhuurder niet mee wil werken) is geld lenen.

In beide gevallen moet je je overzicht van inkomsten en uitgaven gebruiken om te berekenen of je dan wel uitkomt. Dus als de verhuurder meewerkt: of je inderdaad in zes maanden je achterstand kunt wegwerken. En als de verhuurder niet meewerkt: of je de lening inclusief de rente en de kosten en de eventuele verplichte verzekering ooit terug kunt betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's eigenlijk net zo onmogelijk als delen door nul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorverwijzen naar de schuldhulpverlening en/of WSNP. Dan kunnen ze eventueel regelen dat je uitstel van betaling krijgt, wat beter is dan een lening. Anders zit je met dubbelle lasten straks. Zie ook de folder van Postbus 62 (2e link)

Toegevoegd na 40 seconden:
62 moet 51 zijn, oeps
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga iets anders zeggen. De antwoorden hierboven zijn wel waar, maar je moet ook eten , of wonen , of dat éne item kunnen kopen dat nooit meer terugkomt.

Bij voorschotje.nl kan je een minilening afsluiten. Het is gruwelijk duur , maar dat drukt je met je neus op de feiten . Lenen is duur.