Zwangerschapsverlof, krijg je je volledige loon doorbetaald ?

Mijn vrouw kreeg een brief van het UWV over een uitkering ivm zwangerschap. In de brief wordt een bedrag genoemd als dagloon. Als ik dat terug reken naar maandloon kom ik op een lager bedrag uit dan wat zij nu verdient. Klopt dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, de werkgever hoort de rest aan te vullen. Ofwel de werkgever die krijgt het bedrag wat op deze brief staat en de werkgever betaalt zelf het totaal incluis het verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je met zwangerschaps verlof gaat via het uwv heb je recht op 100% van je loon.
krijg je minder moet je bezwaar maken en kijken ze het nog eens na.
Bronnen: