Zonne-energiesystemen en zonne-energieinnovatie systemen. Da's momenteel booming business.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me bij mijn voorganger aan: Energiezuinig is hip.
Daarnaast moet je momenteel de pharmaceutische industrie niet uitsluiten, sinds het uitbreken van de Mexicaanse Griep stijgen die ook behoorlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er helemaal aan of je een snel rendement wilt halen en daarna de aandelen verkopen, of wil je de aandelen kopen voor een investering op de lange termijn.

Op dit moment zijn aandelen voor de lange termijn niet te voorspellen (zijn ze eigenlijk nooit). Daarom zou het een beter idee zijn om je geld in onroerend goed te steken.

De staalindustrie (onder andere) krijgt nu harde klappen vanwege het gebrek aan vraag, deze aandelen zullen nu relatief lager staan. Over een paar jaar zal deze tak van de industrie weer langzaam aan beter gaan lopen.

Voor een snel rendement (hoger risico) is het logisch nadenken zoals bij de eerste 2 reacties. Wat denk je dat er in de toekomst gaat gebeuren en reageer daar op.

Op dit moment kan je je geld beter op een spaarrekening zetten, dan heb je in ieder geval een rendement van 3% op jaarbasis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou voor aandelen Rabobank gaan...

Moet je alleen wel even zien dat je een kantoor van de Rabobank geopend krijgt. Want anders kom je ook niet aan die aandelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van het Tamiflu en Relenza producerende Hoffman-La Roche? Of de patenthouder daarvan Gilead Sciences Inc. Zie grafiek.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus als een aandel over een periode van 5 beursdagen met 10% stijgt is het een goede koop? Beetje kortzichtig. Dit is een heel gevoelig product, er zullen snel meerdere bedrijven zijn die deze vaccins gaan produceren en daardoor zal het marktaandeel van HLR weer dalen.
AWM
14 jaar geleden
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Beleggingsadviezen die gegarandeerd winst geven schrijf ik niet op een gratis site :)
AWM
14 jaar geleden
En bovendien zijn Tamiflu en Relenza geen vaccins.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat geen aandeel dat een gegarandeerde winst heeft. Mijn fout van de vaccins, het zijn virusremmers.
Uitzendbureaus! Klinkt gek, maar bedenk dat het juist deze bedrijven zijn die als eerste merken dat de economie zich gaat herstellen. Ze krijgen ineens veel meer aanvragen (vacatures) en kunnen nu ook beter dan voorheen leveren omdat er nu meer mensen beschikbaar zijn of interesse hebben in een nieuwe functie. Daarnaast hebben ze meer ruimte gekregen omdat veel kleinere (vaak malafide) bureaus failliet zijn gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's niet te voorspellen.

Voor zover het al te voorspellen zou zijn, hebben de "grote jongens" al lang gekocht, en zijn de prijzen dus al gestegen - en juist daardoor ben jij te laat om nog van die goede ideeën te profiteren.

Ik zou, voor de iets langere termijn, gaan voor indexen. Dan koop je geen individuele aandelen, maar koop je een "aandeel" AEX. Da's een product dat precies hetzelfde koersverloop kent als de AEX. Je belegt dus in één klap in alle aandelen waaruit de AEX bestaat.

Dezelfde index-aandelen bestaan voor EuroStocks (een soort Europese AEX), voor DIA (Dow-Jones Industrial Average), enzovoort.

Voordeel is dat je er weinig last van hebt als één aandeel keldert en jij precies dat ene aandeel blijkt te hebben gekocht. En het is goedkoper dan een fonds dat door een bank wordt aangeboden: zo'n fonds heeft meerdere dure fondsbeheerders, terwijl een mandje AEX die niet nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo lang een bedrijfstak groeit, maakt 't niet uit of de grote jongens al lang gekocht hebben.
Dus als je je gezonde verstand gebruikt, zijn er wel bedrijfstakken te vinden waarvan 't waarschijnlijker is dat ze stijgen dan dat ze dalen of gelijk blijven. Maar in aandelen doen blijft per definitie erg lijken op gokken (net als bij pokeren, maar ook daar heb je uitzonderingen). In elk geval geldt dit: nooit aandelen kopen van geld wat je niet duidelijk kunt missen.