Onder de wetgeving van dat land, en alle regels die gelden voor de aanschaf van producten.

Ook BTW-regels gelden alleen voor dat land. Zonder geregistreerd BTW-nummer betaal je dus eerste de totaalprijs incl. BTW, waarna je deze bij dat land moet gaan terugvorderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn wat marges in het in en uitvoeren van producten. Zo zullen op Schiphol niet gauw mensen worden aangeslagen, omdat ze een paar T-shirts hebben gekocht in Spanje. Dit omdat merkkleding over het geheel genomen in ieder land vrij gelijk is in prijs. Toevallige aanbiedingen even uitgesloten...

Maar in theorie hou je, je bezig met import van producten en daarvan kan het zijn dat je daar BTW over moet betalen. Gevolgt door eventuele accijnsen...

Pas alleen wel op met imitatie producten, want die worden vrij gemakkelijk herkend door de Douane op Schiphol. En import van imitatie producten mag niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Europese Unie stimuleert het vrije verkeer van goederen tussen de lidstaten onderling. Als burger van een EU-land moet u alle vrijheid hebben om aankopen te doen of reizen te boeken in een ander EU-land. Of dat nu in een winkel is, via het internet of op een andere manier. Maar hoe weet u nu of het vertrouwd is om in te gaan op die aantrekkelijke aanbieding over de grens? Daarvoor hebben alle landen van de EU maatregelen afgesproken om u als Europese consument te beschermen. Deze regels zijn vastgelegd in richtlijnen of verordeningen die alle 27 EU-landen plus Noorwegen en IJsland in de eigen wetgeving hebben overgenomen. Dit betekent dat u door de hele EU (plus Noorwegen en IJsland) verzekerd bent van een minimum niveau van bescherming. Daarboven kunnen er in individuele landen nog aanvullende regels zijn ter bescherming van de consument. Méér bescherming mag dus, minder niet!