Aandeel KPN Quest kopen?

Het aandeel KPN Quest schommelt dagelijks tussen de 2 en 3 Eurocent. Stel ik koop voor 10.000 E a 2 cent. Dan heb ik toch de volgende dag of eventueel de daaropvolgende dag 15.000 Euro oftewel 5000 Euro verdient?

verdiend met een d dus!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (14)

Of het daalt naar 1 cent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In theorie heb je gelijk. Je moet echter wel in de gaten houden of het soort aantallen waar je over praat daadwerkelijk verhandeld worden voor de prijs die je hoopt te krijgen. En hou rekening met de commissie die je betaald aan je trader.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt helemaal. Doen dus!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ALs je het gaat berekenen, dan klopt dat. Doe er je voordeel mee ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is in principe zo, je vergeet alleen de invloed die deze aankoop heeft op de beurs. Als mensen zien dat een persoon ineen keer zoveel aandelen koopt (wat opzich al onmogelijk is) zullen ze het zelfde gaan doen, waardoor de prijs alleen maar verder zakt.
Daar komt bij dat bij een aandelen pakket zoals van quest je met 10000 aandelen waarschijnlijk nog enig aandeelhouder bent.
De waarde van aandelen is gekoppeld aan de prospectus, en als jij zo'n aankoop zou doen zou dat deze prospectus beinvloeden waardoor je plannetje niet werkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie onderstaande post.
Door jouw vraag van 10000 aandelen zal de prijs stijgen, de vraag is namelijk groter dan het aanbod. Hierdoor is jouw transactie niet meer mogelijk.

Uitleg:

Alle mensen die geen aandelen Qwest bezitten, vinden het aandeel minder waard dan 2 cent, anders kochten ze er wel voor 2 cent.
Alle mensen die het aandeel wel bezitten vinden het meer waard dan 3 cent, anders verkochten ze het wel voor 3 cent.
Aangezien jij 10000 aandelen wilt kopen voor 2 cent moet je bezitters van 10000 aandelen ervan overtuigen dat hun aandeel minder waard is dan 2 cent. Dit zal je niet lukken, je zult ze meer geld moeten bieden om hun aandeel af te staan (bijvoorbeeld 5 cent). Er is echter niemand die jouw aandelen daarna voor 6 cent wil kopen omdat die partijen nu dan wel aandelen voor 2 à 3 cent zouden kopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Boven staande: onzin. De prijs van een aandeel is niet zoals materialistische goederen, het is niet afhankelijk van vraag en aanbod.
Het is afhankelijk van het bedrijf waar ze aan gekoppelt zijn. Heeft dit een bedrijf een goede prospectus omdat ze net een nieuwe miljoenen deal hebben gesloten: aandeel steigt.
Blijkt dat ze voor miljoenen slechte leningen open hebben staan: aandeel zakt.
Als aandelen nu voor 2 eurocent op de beurs staan zou je ze in iedergeval voor 3 eurocent moeten kopen, anders maken ze geen winst. Vervolgens zou jij ze voor 4 eurocent moeten verkopen, wat ze duidelijk niet waard zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bovenstaande is ook weer onzin, want de prijs van het aandeel is OOK afhankelijk van de vraag in de markt. Hoe verklaar je anders dat de prijzen van ING en Aegon zo schommelen?
Dat komt omdat er opeens mensen zijn die denken dat het laagste punt is bereikt (en voorlopig gelijk hebben).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal correct! Kopen die hap!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
japiepatat serieus, hou op met speculeren en luister naar iemand die er dagelijks mee omgaat.
In jouw ondoordachte reacte ontkrachtig je je eerst statement gelijk met je tweede.
Waarom zou de prijs van aandelen in godsnaam steigen? OMDAT DE PROSPECTUS VAN HET BEDRIJF ER BETER UIT GAAT ZIEN.
De aandelen van ing schommelen zo omdat de toekomst van het bedrijf van dag tot dag extreem veranderd. De ene dag krijgen ze 20 miljard van de overheid, de volgende dag moeten ze 300 milioen aan bonussen uitkeren.
De prijs van een aandeel heeft helemaal niks te maken met wat het aanbod is. Een bedrijf kan ook gewoon extra aandelen uitgeven als ze geld nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wahhaaa ik lees net ff voor de grap wat andere antwoorden van je. in een van je antwoorden schrijf je..en ga er maar niet tegen in want ik zit in de bouw.... straks ben je zeker ook nog hartchirurg,piloot, advocaat en groeteboer. tip van mij aan jou...ga met je plasje naar de dokter er is iets mis met je...grootheidswaanzin wellicht..ohja stom die dokter ben je zelf natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Precies! Jammer dat ik wel gelijk heb he, ook die met de bouw. En aangezien ik projectontwikkelaar ben is de bouw en de beurs niet zo'n gekke combinatie. Maarja ik probeer de vriendelijke poster alleen uit te leggen dat zijn idee niet zal werken. Jij bent alleen aan het trollen. Ga toch bami bakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Prospectus betekend gewoon toekomst beeld, wat wordt verwacht dat het bedrijf gaat doen. Nogmaals, aanbod van aandelen heeft niks met de koers te maken, ik kan niet simpel aandelen op gaan bieden. Een aandeel is simpel gezegt niets meer dan een % van het bedrijf. Dus hoe meer het bedrijf waard word hoe meer het aandeel waard is, hoeveel vraag er naar dit aandeel is maakt geen ruk uit voor de prijs. De prijs zal steigen als de vraagt steigt inderdaad, maar de vraag steigt omdat de prijs steigt dit is intherent aanelkaar verbonden, en ze steigen beiden als het toekomst beeld van het bedrijf goed is. En die link die je stuurd is een mooie ilustratie waar jij je ‘kennis’ vandaan haalt. Een amateur belegers blog voor huisvrouwen. En de ‘vak’ termen die je gebruikt zijn ook onzin. barro35 Ik wil toch graag nog even reageren op jouw reactie. 1. Ik ben al 25 jaar effecten handelaar op de optie- en effectenbeurs en sta ook ingeschreven bij de DSI als Sr. effectenhandelaar. 2. Waar jij mee in de war bent zijn NIET beurs genoteerde ondernemingen, als je die wilt kopen ga je naar een accountant en kijk je heel nauwkeurig wat het bedrijf volgens jou waard is, vervolgens begint het onderhandelen met de verkopende partij. 3. Beurs genoteerde aandelen worden gedreven door vraag en aanbod.
Stel een pensioen fonds wil 1 miljoen aandelen Royal Dutch verkopen zal dit niet of nauwelijks invloed hebben op de koers.
als dit zelfde pensioen fonds probeert om 1 miljoen aandelen wessanen te verkopen gaat de prijs met tientallen procenten omlaag voordat de verkoper zijn aandelen heeft verkocht, er is simpel gezegd te weinig vraag naar dit aandeel om de verkoopdruk op te kunnen vangen. 4.Ik hoop dat je dit leest en probeert het te begrijpen (antwoorden mag, al denk ik niet dat die komt) ik heb de indruk met een 17 jarige een discussie te volgen, jouw betoog staat vol met taal en stijl fouten, je komt niet met argumenten (doet het alleen maar af als onzin) en tot slot ben je blijkbaar niet in staat je open te stellen voor andere ideeën, lees het stukje van ziep maar, of luister eens naar BNR.
Kom je tot de conclusie dat je ongelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Okay vriend, ik ben het niet met je eens, dat jij je nou niet over een meningsverschil heen kan zetten is toch echt jouw probleem. En wie zich zorgen maakt over taal en 'vorm' fouten op een forum heeft sowieso al weinig om handen in het leven. Het mooie is ook dat je nu doet alsof je de grote man bent, maar als ik je eerste reactie hierboven lees krijg ik toch een heel ander idee. Daarbij komt ook nog dat niemand je echt gelooft als je zegt dat je al 25 jaar ervaring hebt. Aangezien je waarschijnlijk nog niet eens zou oud bent. Tevens mag je doen en laten wat je wil op je internethuisvrouwenhandelsite, dit is wel even wat anders als 'the real deal'. Dus hier heb je je reactie, denk alleen niet dat het is waar je op gehoopt had.
Je hebt ook nog te maken met het verschil in bied- en laatkoers. Je koopt ze voor de laatkoers en verkoopt ze voor de biedkoers. De laatkoers is per definitie hoger dan de biedkoers, dus om winst te maken moet de stijging van het aandeel hoger zijn dan dit verschil.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik weet niet wat deboender voor werk doet maar met aandelen handel heeft het in iedergeval niets te maken, wat een onzin schrijf je.
eerst een reactie op jouw antwoord en daarna probeer ik een antwoord te geven op de vraag of dit verstandig is om te doen

je stelt dat als andere zien dat iemand dit aantal koopt zij hetzelfde gaan doen en de prijs dus alleen maar verder daalt???? meer vraag leidt tot hogere prijs en niet lager.
het aantal zou niet reeel zijn??? kijk eens in het financieel dagblad in de colom omzet.
en de vragensteller heeft het over een prijs van 2 en 3 cent...je hoeft het offer niet te betalen hij bedoeld m.i. een bieding op 2 cent inleggen en als die gevuld is een offer inleggen op 3 cent en wachten tot hij gevuld wordt zoals dat in vaktermen heet.

En tot slot je redenatie dat de beurskoers tot stand zou komen door een prospectus?

in een prospectus zet een bedrijf dat naar de beurs gaat zijn doelstellingen en vermogen-schuld etc. uiteen teneinde investeerders een zo goed en volledigmogelijk beeld te geven over de kansen en risico's die het beleggen in dit fonds met zich mee brengt.
het is een indicator voor een prijs maar niet meer dan dat. de uiteindelijke prijs wordt UITSLUITEND door vraag en aanbod bepaald.

neem maar als voorbeeld het aandeel google. dat is bij de ipo verhandeld op basis van de prospectus op 85$ en stond binnen een week 100% hoger...er is echt geen nieuwe prospectus uitgekomen hoor ;-) er was meer vraag dan aanbod op deze prijs, de inschrijving op aandelen was ruim overtekend en beleggers waren bereid om een hogere K/W verhouding te betalen (in het geval van google was een K/V een betere geweest omdat K/W staat voor koers winst verhouding, maar google maakte geen winst.) dus moest er meer betaald worden om de verkoper te verleiden dit aandeel van de hand te doen.
en als je het nu nog niet begrijpt klik dan ff op de hyperlink.

Joepie, je moet met 2 dingen rekening houden.1. de volumes zijn aan beide kanten groot dus stel je krijgt ze voor 2 cent. er zijn heel veel verkopers voor jouw die al een order in hebben liggen om op 3 cent te verkopen. 2. hoeveel provisie moet je aan je bank/broker betalen voor aan en verkoop van deze aandelen.

mvg henk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Prospectus betekend gewoon toekomst beeld, wat wordt verwacht dat het bedrijf gaat doen. Nogmaals, aanbod van aandelen heeft niks met de koers te maken, ik kan niet simpel aandelen op gaan bieden. Een aandeel is simpel gezegt niets meer dan een % van het bedrijf. Dus hoe meer het bedrijf waard word hoe meer het aandeel waard is, hoeveel vraag er naar dit aandeel is maakt geen ruk uit voor de prijs. De prijs zal steigen als de vraagt steigt inderdaad, maar de vraag steigt omdat de prijs steigt dit is intherent aanelkaar verbonden, en ze steigen beiden als het toekomst beeld van het bedrijf goed is. En die link die je stuurd is een mooie ilustratie waar jij je 'kennis' vandaan haalt. Een amateur belegers blog voor huisvrouwen. En de 'vak' termen die je gebruikt zijn ook onzin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wil toch graag nog even reageren op jouw reactie. 1. Ik ben al 25 jaar effecten handelaar op de optie- en effectenbeurs en sta ook ingeschreven bij de DSI als Sr. effectenhandelaar. 2. Waar jij mee in de war bent zijn NIET beurs genoteerde ondernemingen, als je die wilt kopen ga je naar een accountant en kijk je heel nauwkeurig wat het bedrijf volgens jou waard is, vervolgens begint het onderhandelen met de verkopende partij. 3. Beurs genoteerde aandelen worden gedreven door vraag en aanbod.
Stel een pensioen fonds wil 1 miljoen aandelen Royal Dutch verkopen zal dit niet of nauwelijks invloed hebben op de koers.
als dit zelfde pensioen fonds probeert om 1 miljoen aandelen wessanen te verkopen gaat de prijs met tientallen procenten omlaag voordat de verkoper zijn aandelen heeft verkocht, er is simpel gezegd te weinig vraag naar dit aandeel om de verkoopdruk op te kunnen vangen. 4.Ik hoop dat je dit leest en probeert het te begrijpen (antwoorden mag, al denk ik niet dat die komt) ik heb de indruk met een 17 jarige een discussie te volgen, jouw betoog staat vol met taal en stijl fouten, je komt niet met argumenten (doet het alleen maar af als onzin) en tot slot ben je blijkbaar niet in staat je open te stellen voor andere ideeën, lees het stukje van ziep maar, of luister eens naar BNR.
Kom je tot de conclusie dat je ongelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Okay vriend, ik ben het niet met je eens, dat jij je nou niet over een meningsverschil heen kan zetten is toch echt jouw probleem. En wie zich zorgen maakt over taal en 'vorm' fouten op een forum heeft sowieso al weinig om handen in het leven. Het mooie is ook dat je nu doet alsof je de grote man bent, maar als ik een eerdere reactie hierboven lees krijg ik toch een heel ander idee. Daarbij komt ook nog dat niemand je echt gelooft als je zegt dat je al 25 jaar ervaring hebt. Aangezien je waarschijnlijk nog niet eens zou oud bent. Tevens mag je doen en laten wat je wil op je internethuisvrouwenhandelsite, dit is wel even wat anders als 'the real deal'. Dus hier heb je je reactie, denk alleen niet dat het is waar je op gehoopt had.
IN het aandeel KPNQUEST wordt nauwelijks meer gehandeld omdat het bedrijf niet eens meer bestaat. Bij lage omzetten is de koers enorm onder invloed van individuele kopers en verkopers. De koers geeft daarbij de laatst verhandelde waarde aan. Als je een order ter waarde van €10.000,= aandelen KPN Quest à 2 cent plaatst bij je bank of internetbroker,zal slechts een beperkt deel van de huidige bezitters van het aandeel, KPNQUEST voor 2 cent willen leveren. Evenzo zal bij jouw eventuele verkoop à 3 cent, slechts een klein deel potentiele kopers het aandeel ook daadwerkelijk voor die prijs willen kopen. zie ook de discussie op bijgaande url
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
barro35: Okay vriend, ik ben het niet met je eens, dat jij je nou niet over een meningsverschil heen kan zetten is toch echt jouw probleem. En wie zich zorgen maakt over taal en 'vorm' fouten op een forum heeft sowieso al weinig om handen in het leven. Het mooie is ook dat je nu doet alsof je de grote man bent, maar als ik je eerste reactie hierboven lees krijg ik toch een heel ander idee. Daarbij komt ook nog dat niemand je echt gelooft als je zegt dat je al 25 jaar ervaring hebt. Aangezien je waarschijnlijk nog niet eens zou oud bent. Tevens mag je doen en laten wat je wil op je internethuisvrouwenhandelsite, dit is wel even wat anders als 'the real deal'. Dus hier heb je je reactie, denk alleen niet dat het is waar je op gehoopt had.