Waarom denken mensen uit het noorden van Nederland bij het woord carnaval toch altijd "vreemdgaan"??

Laatst was er ergens een of andere poll waarin werd gesteld dat carnaval gelijk staat aan: zuipen en vreemdgaan. Ik vraag me gewoon af waar dat vreemdgaan op slaat en wie dat ooit heeft bedacht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

omdat mensen alleen de negative dingen onthouden en ook alleen de negatieve dingen komen vaak in het nieuws
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf een fervent carnavalvierder.
Ik denk dat de link simpel gemaakt is.
Met carnaval wordt ontzettend veel gedronken.
Aangezien je remmingen dan wat afnemen, is de kans groter dat mensen dingen doen die ze normaal gesproken niet zo snel zouden doen. Dus ook vreemdgaan.

Het is onzin om carnaval gelijk te stellen aan vreemdgaan. Maar ik denk wel dat er in de carnavalsweek meer wordt vreemdgegaan dan in ieder andere week.

Ik denk trouwens dat het onzin is dat 1 iemand dit de wereld in heeft geholpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik hoorde net uit betrouwbare bron dat ene Jos van Oss deze roddel in de wereld heeft gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het vreemdgaan is vooral onder jongeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@psmans. Helemaal gelijk! @AdK. Ik maakte maar een grapje n.a.v. jouw letterlijke vraag over wie dit ooit bedacht heeft. Ik ga er maar niet al te diep op in verder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik werk al jaren in de horeca en heb vaak gezien dat jongeren wel eens een uitglijder maken
Dat is simpelweg te halen uit de verhalen die je hoort van mensen die uit de streek zelf komen; ik hoor altijd dat mensen flink zuipen en dat veel mensen vreemdgaan ;)

Ik kom uit Groningen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn de verhalen die ik hoor van mijn rasechte Limburgse en Brabantse vrienden. Dagen van de wereld door de drank, en een geboortegolf 9 maanden later!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waarom denken mensen uit het noorden van Nederland bij het woord carnaval toch altijd "vreemdgaan"??"

Tja, dáár zorgt die drank natuurlijk voor;

en trouwens,
dát (vreemdgaan tijdens de carnaval) gebeurt toch ook?