De regel- en wetgeving is in Duitsland anders dan in Nederland. Door deze regels en wetten (en belastingen) is het ook dat veel andere artikelen in Duitsland anders geprijsd zijn dan in Nederland.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat er überhaupt al een grote marge op vuurwerk zit. Het is een een emotie aankoop waar niet iedereen op prijzenjacht mee gaat.
11 jaar geleden
In nederland moeten de verkopers aan een heleboel veiligheidseisen voldoen. Dit kost een hoop geld, daardoor zijn de verkoopprijzen hoger. In Duitsland wordt het bv gewoon bij de Lidl verkocht, wat hier ondenkbaar is.