Zelf was ik gedurende het nieuwe jaar in Canada (van 2009 tot 2010) hier gebeurde het nauwelijks. Particulier was het ook niet te krijgen, tijdens de opening van de Olympische spelen werd wel vuurwerk afgestoken.

In Amerika wordt er in grote steden wel vuurwerk afgestoken, maar niet door particulieren. Maar het is toch geen Europese happening want ook in Azië en Oceanië wordt vuurwerk afgestoken bij een wisseling van het nieuwe jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Amerika zie je veel vuurwerkshows, in de privé sfeer wordt het weinig afgestoken. Dit heeft te maken met de regelgeving voor veiligheid (ivm aanklagen ed.) in Amerika.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Amerika is het geen gewoonte om met de jaarwisseling overal vuurwerk af te steken. Ook is in veel staten het bezit en afsteken van veel soorten vuurwerk ook verboden. Ze kennen de jaarwisseling met vuurwerk dus niet zoals wij die in Nederland kennen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=31629

Misschien leuk om te lezen. Over Nederlanders in Amerika die het hebben over het 'cultuurverschil' met oud en nieuw wanneer het gaatvom het kopen en afsteken van vuurwerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ook niet. Dit is typisch iets van de lage landen. Al zouden mensen ze natuurlijk wel kunnen maken ;). Volgens mij is de grootste traditie met oud en nieuw in Amerika dat er een bal op times square naar beneden zakt en die om 12uur oplicht. Waarbij de champagne natuurlijk WEL rijkelijk vloeit ;)