Wie heeft een goede tip over wat ik kan doen tijdens de jaarwisseling?

Ik stel deze vraag omdat ik zelf echt nog niet weet wat ik moet gaan doen met oud en nieuw. Gewoon binnen zitten en voor de tv hangen heb ik niet echt zin in...

Ik hoop dus door jullie antwoorden inspiratie op te doen over wat ik zelf ga doen met oud en nieuw!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11K

Het beste antwoord

Wij hebben vrienden uitgenodigd. We gaan dan in de avond uitgebreid eten, lekker lang tafelen en borrelen. En eens goed bijkletsen.

Later op de avond steken we de vuurkorf aan op straat (en als het regent onder het afdak) en gaan we buiten verder borrelen en wordt de groep steeds groter en om 12 uur vuurwerk afsteken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

Ik doe iets wat net als deze vraagstelling niet tot kennisvermeerdering en/of advies leid en/of lijd!!!

Toegevoegd na 2 uur:
Ik ga wellicht toch wel iets doen dat tot kennisvermeerdering leid ondernemen. Ik ga namelijk de partijprogramma's doorlezen van de partijen die in maart mee doen aan de gemeenteraadsverkiezingen...

En nee...

Daar zit de PVV niet tussen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verbaasd me inderdaad dat deze er nog staat. Toch maar eens gaan melden dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless. Geen andere dagbesteding?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de PVV er ook gewoon liever tussen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wisten we
Ik doe niets dan... Het is zo vaak oud en nieuw... Dit lijkt wel net als de volgende kop om de paar weken staat dat in de krant: Oudste man ter wereld overleden... Die blijft maar doodgaan die man... Hoe krijgt die dat voor elkaar?

Nee hoor ik doe er niets tijdens oud en nieuw, het is voor mij net zo´n gewone of speciale dag als alle andere...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puntje voor je ''oudste man''-grapje'
AWM
14 jaar geleden
Volgens mij doe je wel wat met Oud en Nieuw:
Achter de PC zitten bij GV....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus het ultieme voorbeeld van reïncarnatie! Steeds maar weer opnieuw doodgaan, Alleen raar dat je nergens in de krant ziet staan: Oudste man opnieuw geboren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WOW peter, dat zou pas nieuws zijn... GEWELDIG...
Omdat ik met de kerst in de nachtdienst zit heb ik juist zin om met oud en nieuw het gezellig te maken. Voor de tv zitten doen we dus niet. Ik denk dat ik de familie uitnodig om bij ons te komen gourmetten en een kaartje te leggen. Net voor twaalven de kinderen even wakker maken zodat ze er ook bij zijn, samen vuurwerk kijken, gezellig, ik heb er nu al zin in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezellig +
Ik ga het saai maken: tv kijken, oliebollen eten, vuurwerk kijken... Wel met familie en vrienden, dus het kan nog wel eens gezellig worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon lekker thuis blijven met z'n tweetjes; tv aan; hapje en drankje; om 12 uur naar buiten om naar het vuurwerk te kijken en de buren geluk te wensen; m'n kat (die het niet meer heeft en zich gaat verstoppen in de handdoekenkast in de badkamer) een beetje aaien om hem gerust te stellen; bellen met familie. En dan naar bed. Heerlijk rustig avondje.
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Niet de kat aaien. Daarmee 'aai' je de angst in. Neutraal blijven en hem de kans geven om zich te verstoppen. Eventueel een feromonen verdamper gebruiken (dierenarts of goede dierenzaak). Als je hem aait wordt hij steeds banger!
Goede jaarwisseling gewenst.
Dan ben ik met mijn vriend op Schiermonikoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal er wel op neerkomen dat ik een rijsttafel maak voor de hele (schoon)familie, en dat we die gezellig opsmikkelen tussen 9 en 12 uur... Dan om middernacht ploppen we de champagne open en kijken we waar er nog iets te feesten valt, bij ons, de buren, vrienden, weet nog niet precies.
14 jaar geleden
Ik ga helpen met het verhuizen van de winkel van de dochter van mijn man. Op 30 december krijgt ze de sleutel en op 2 januari wil ze weer open. Dus gaan we met haar oom, neef, tante, vader, mezelf, lekker helpen en met rekken en kleding sjouwen. En om 12 uur de Cava open en met wat lekkere hapjes toasten op de nieuwe zaak! Is weer eens wat anders, maar wel leuk lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik pas een zinvolle oudejaarsavond besteding! Al vast veel succes.
Het leukste vind ik toch wel of vrienden uitnodigen of bij vrienden uitgenodigd te worden. Vroeger kon je gezellig naar de stad en dat op het laatste moment nog beslissen, tegenwoordig moet je al 2a 3 wkn van tevoren weten waar je dan naar toe wilt gaan omdat je toegangskaarten moet aanschaffen, dat maakt het voor mij weer zo'n verplichting, en weet echt niet wat het nog kan brengen in die 2a3 weken. Dus voor ons lekker thuis of op visite met lekkere hapjes en een lekker drankje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sushi maken, gezelschapsspel, kind vroeg in bed, kind kwart voor 12 er uit halen, vuurwerk kijken en dan lekker naar bed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker thuis om 24.00 uur mijn echtgenoot een dikke knuffel geven en samen vol goede moed het nieuwe jaar instappen.
14 jaar geleden
Wij wachten op het vuurwerk (van anderen, zelf steek ik nooit iets af) en vullen de avond zo gezellig mogelijk in.
Waarschijnlijk wordt het een oude show van Bert Visser,
of een belegen film, misschien een spelletje, net waar we dan zin in hebben.

Wel allemaal onder het genot van westerse overvloed, natuurlijk...
14 jaar geleden
Lekker met m'n vriend thuis blijven. We hebben in november en december al zoveel verplichtingen :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezellig met vrienden of familie lekker eten, tv aan, kaarten, oliebollen eten etc. Aftellen tot 12 uur om vervolgens iedereen nieuwjaar te wensen. Proosten met champagne en vuurwerk afsteken en kijken.

Beetje standaard maar altijd wel zeer gezellig! :)

Vervolgens ga ik daarna uit naar een oud en nieuw feest waar veel vrienden van me zullen zijn om daar iedereen ook nog even nieuwjaar te wensen en lekker het nieuwe jaar in te feesten tot een uurtje of 5! Wordt vast een avondje om te onthouden! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal even samen in familieverband lekker eten tot één en zien hoe New York , Parijs en London uitbundig viert. Het mooiste begin van het nieuwe jaar is zonder kater, blijgemutst en een frisse wandeling aan het strand en alle andere dagen 364 zijn dan kleine feestdagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een uitnodiging wachten, of meedoen met het vuurwerkafsteken ter plaatse.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of juist het tegenovergestelde doen wat anderen doen. Bijvoorbeeld op vakantie gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben met 20 paren een zaaltje gehuurd en daar word gegeten ,gedronken en gedanst. Oftwel met een feestje het nieuwe jaar in. Heb er nu al zin in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op oudjaarsavond maken we er altijd een extra gezellige avond van. Ik vind die sfeer die dan in huis heerst heerlijk.. Kerstboom, vuurwerk wat je buiten hoort, oliebollenlucht.. het lijkt zo simpel maar het blijft speciaal.
Wat we op zo'n avond doen is meestal leuke programma's op tv kijken, vuurwerk bewonderen vanachter het raam, een gezelschapspel doen, lekkere dingen eten (de tafel staat dan vol met hapjes/shipjes,enz). We gaan nooit op visite en we krijgen ook nooit visite. We kunnen onzelf met ons 4en (ouders,vriend,ik) altijd prima vermaken en dat vind ik ook altijd het meest gezellig.
Om 12 uur wel even naar de buren en wat smsjes versturen die dan 5 uur later pas overkomen.. laatste jaren vaak nog even de stad in om 's morgens een keer thuis te komen, maar dit jaar weet ik het nog niet.
Misschien liggen we rond 2 uur al wel heel burgelijk te slapen, misschien ook niet! Dat is ook het leuke met oud en nieuw.. eindelijk heb je een keer een heeeeele lange avond tijd voor elkaar en voor iedereen waar je bij wil zijn. Iedereen is altijd druk druk, maar op 31 dec maakt iedereen tijd om er een gezellige avond van te maken. Dat vind ik ook wel mooi.
Bijna net zo mooi als het siervuurwerk van een paar huizen verder :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mag dan saai zijn en leeftijdsgenoten gaan lekker uit met oud en nieuw (misschien een idee voor jou?)
Maar ik vind dat oud & nieuw een mooie avond/nacht is om met mijn ouders door te brengen. Ik ben helemaal niet zo'n mama's of papa's kindje. Absoluut niet.
Maar dankzij hun mag ik wel elk jaar genieten van een nieuw jaar. En daar ben ik dankbaar voor.

Sentimenteel he? ;)

Leuke ideeen voor jou:
- Met vrienden een gezellige avond houden thuis met leuke gezelligheids spellen
- Uitgaan met vrienden
- gezellige avond met familie/ gezin
- Naar een voorstelling of cabaret gaan,

Genoeg leuke dingen te doen! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga op vakantie Turkey.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij vieren het in de familie groep samen.
Eerst naar de Kerk en daarna uitgebreid eten en spellen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overwerken, meestal 250% uitgekeerd van je normale loon.

Vuurwerk kopen en gewoon lol hebben (met je kids of vrienden?)

Naar Rotterdam of een van de andere grote steden gaan en daar op het plein vieren, is trouwens heel gezellig.

Naar de dichtsbijzijnde café gaan