Dit wordt in Nederland ook gedaan, en wel op 1 mei. Maar er ligt bij ons niet veel nadruk op. In de christelijke gezinnen is dit een bekender fenomeen dan in niet-christelijke gezinnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry, die christelijke gezinnen klopt niet. Ik was in de war met dank- en biddag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederland heeft het socialisme niet die grote invloed gehad als in de ons omringende landen.

Toen in Europa in de negentiende eeuw het socialisme tot bloei kwam was Nederland nog een agrarische samenleving.

De industrialisatie is in ons land pas laat op gang gekomen. Hierdoor heeft Nederland geen socialistische traditie.