In Belgie wordt in onafhankelijksdag gevierd. Is qua sfeer in Brussel met soort vrijmarkt te vergelijken.

In Engeland viert men in augustus de 'verjaardag' van de koningin. Trooping The Collor. Een groot defilé van ruiters bij Buckingham Palace.

Volgend jaar zit Elisabeth 50 jaar op de kronn en wordt ook groots gevierd.

Maar de sfeer en festiviteiten en de ongedwongen bezoeken van onze Koninglihke familie zijn uitzonderlijk. Kijkt de rest van Europa best wel met jaloerse blikken naar. .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Thailand wordt de verjaardag van Bhumibol (de koning) ook uitgebreid gevierd.
Helaas staat zijn gezondheid het niet toe om door de stad te lopen.
Overal hangen vlaggen, zijn er parades en 's avonds breekt er een schitterend vuurwerk los.

Net als hier zijn ze in Thailand ook vrij op de King's Birthday (5 december).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koninginnedag is ingesteld door Koningin Juliana. Zij wilde haar verjaardag vieren met het volk. Zij was jarig op 30 april. Vandaar die dag. Inmiddels in Juliana overleden en heeft Beatrix het zo gelaten, omdat het in januari te koud is om Koninginnedag te vieren. (Beatrix is eind januari jarig). Misschien dat de datum verandert als Willem Alexander Koning wordt. Hij is 27 april jarig.

Het is dus typisch iets van Nederland.