Ik denk dat al het vuurwerk even gevaarlijk is als je het niet goed afsteekt. De ongelukken gebeuren meestal niet door het vuurwerk, maar door de gebruiker daarvan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat een pijl gevaarlijker is dan een rotje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van alles kan je een gevaarlijke situatie maken.. dus hiervan ook zeker een plus ;)
Vuurpijlen. Als de vuurpijl niet op de juiste manier wordt neergezet ( in verzwaarde fles of in het zand gestoken) dan kan hij alle kanten opvliegen en bijv oogletsel bij toekijkers veroorzaken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Rotjes! Die lijken zo onschuldig.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al het vuurwerk wat niet niet volgens de regels word afgestoken is gevaarlijk...
het meest onschuldige kan het gevaarlijkst zijn omdat deze aan kinderen word gegeven en dat zijn de sissers..de zg sterretjes...
jaarlijks belanden duizende kinderen op de eerste hulp voor dit onschuldig lijkend vuurwerk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Dit ligt aan het manier van gebruik. Als jij een pot op zijn kant zet en afsteekt kan het flink misgaan. Maar een vuurpijl of komeet kan ook aardige schade aanbrengen. Ik raad je ook niet aan om een complete chinese rol op je rug te knopen en aan te steken.

Conclusie: Dit ligt aan de manier van het gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle fluitpijltjes die per 100 / 144 in een pak zitten. Normaal gaat een vuurpijl in 1x de lucht in maar zo een klein pijltje komt eerst uit het potje, valt half om en gaat daarna alle kanten op behalve recht omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Illegaal vuurwerk!!!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Foutje....welk legaal vuurwerk het gevaarlijkst is, ik denk al het vuurwerk wat te dicht bij afgestoken wordt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet legaal..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees ook de toevoeging....
Mortier pijlen.. alhoewel die soms kwa kwaliteit toch wel zeker goed zitten!

grondbloemen.. lijken best onschuldig.. maar als je soms ziet hoe mensen ze afsteken...

die kleine goedkope pijltjes, knalpijltjes ( babypijltjes) en fluitpijltjes (babypijltjes) zijn ook zeer gevaarlijk.. ze zijn zo licht en hebben weinig stuwkracht en ontploffen ze OF op de grond OF vliegen een hele andere richting op..

Toegevoegd na 45 seconden:
Mortieren kunnen ook gevaarlijk zijn, zeker als je slechte aansteker gebruikt en dan met je hoofd ERBOVEN hangt!