Waarom eten we popcorn in de bioscoop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind d'r maar weinig smaak aan zitten. Ik eet dus geen popcorn in de bios. Bovendien ben ik een krent en vind 't veel te duur - 2,50 euro voor een paar maiskorrels?? 95% is lucht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah... inflatie.

Antwoorden (9)

Nostalgie, gevoel van geborgenheid en een greep terug naar de goede oude tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger stond een vent met een karretje bij of in de bioscoop die de maiskorrels voor je verhitte en die dan in een zakje deed. Is blijkbaar een traditie geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het een overgenomen gewoonte is en ik het gewoon lekker vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overgewaaid uit Amerika.
Deze gewoonte stamt uit de 20er jaren daar.
Eerst weigerden bioscoop-eigenaren popcorn te verkopen, want het maakt reuze troep.
Maar toen kwam de grote recessie, en voor 5 en 10 dollarcent was dit de enige snack die de mensen zich konden veroorloven. Toen gingen de bioscoopbazen om.
AWM
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Hoe heb je dit antwoord gevonden? Of wist je dit gewoon?
AWM
14 jaar geleden
Ik zal mijn bron prijsgeven:
http://www.popcorn.org/poppinmonth/movies.cfm
Antoni
14 jaar geleden
Dankjewel. Had ik je al een duimpje omhoog gegeven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is altijd goed om de bron te vermelden opzoekman eeeh antwoordman ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad
+1
Omdat het heel goedkoop is om te maken en omdat je er goed dorst van krijgt. Business dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze verkopen het daaro en je hebt altijd van die mensen die dat dan gaan kopen... Een andere reden is er niet...

Zouden er radijsijsjes aangeboden worden, dan kochten ze die...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een biefstukje eet zo moeilijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Neem dan eens Beefjerky mee naar de bios. Ongeveer het lekkerste wat er is, op nog wat dingen na.
Is gedroogde biefstuk.
Omdat dat er bij past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het lekker is ! maar wel de ongezouten !