Waarom zijn light producten duurder dan niet light producten?

In light producten zit soms minder dan normale producten maar toch is het duurder. Je zou denken als je van iets minder krijgt het goedkoper zou moeten zijn.

Het zal ook wel met (massa) productie te maken hebben, maar waarom dan niet gelijk alles light maken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

De zoetstoffen in deze producten worden kunstmatig gemaakt. De productiekosten van deze light producten worden daarom duurder. Deze kosten worden doorberekend aan de klant.

Het consumeren van light producten blijft trouwens niet te bevorderen tot afslanken (wat wel de bedoeling is) en kan (bij langdurig gebruik) zelfs leiden tot ernstige bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat dit een aanpassing is op het normale product, en daarom meer kost, ongeacht er meer of minder in zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien omdat zoetstof duurder is dan suiker, maar waarschijnlijk vanwege de toegevoegde marketing waarde. Mensen willen er meer voor betalen, dus gaat de prijs omhoog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De prijs van een product is al 30 jaar niet meer de kosten met een opslag, maar de winst is wat de markt er voor wil geven min de kosten. Light producten worden bewust gekozen, daarom wil men er meer voor betalen dan gewone produkten.

Uit een koe komt volle melk, bij halfvolle melk moet er vet uitgehaald. Toch is volle melk duurder, omdat mensen die volle melk drinken daar zeer bewust voor kiezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een light product gaat kopen vergelijk het dan eens met het niet light product. Vaak zit er niet heel veel verschil in.
De kosten die voor een light product gemaakt zijn moeten er weer uitgehaald worden en daarom wordt een light product duurder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Marketing strategie :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dit 2 redenen heeft. Ten eerste de voedingsstoffen en dergelijke die erin zitten, speciaal gemaakt om het 'light' te maken, en dus duurder, ook wat betreft het fabriceren van deze nieuwe samenstelling.
Ook denk ik dat het een verkoop techniek heeft, omdat veel mensen tegenwoordig toch voor light kiezen, omdat ze denken dat ze hiervan afvallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
He hallo het is niet juist dat dit altijd meer kost. Het leidingwater is in Nederland van zeer goede kwaliteit en kost niets meer en is zeker niet slecht voor de gezondheid.

Rob
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat light producten duurder kan maken, is dat het minder lang houdbaar is dan niet light producten. Doordat er minder vet in zit, kan het water dat in het product zit niet binden. Hoe minder water er gebonden is, des te groter de kans dat er een besmetting plaats vindt. Hiermee moeten de fabrikanten extra rekening houden tijdens de productie, wat het duurder maakt.