[quote=http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=956]
Verschillend uitzicht, dezelfde inhoud

Je hebt de keuze tussen witte, bruine en blauw-groene eieren. De kleur van de schaal wordt bepaald door het ras van de legkip. De samenstelling vertoont daarentegen weinig variatie. Een ei bestaat voor ongeveer 74 % uit water en voor ongeveer 12 % uit eiwitten van een goede kwaliteit. Daarom kan een ei gerust eens een portie vlees of vis vervangen. Ook het vetgehalte is relatief constant: namelijk 9,8 g per 100 g ei. De hoeveelheid vet concentreert zich voornamelijk in de eidooier. Het wit van ei bevat slechts sporen vet. Daarnaast is een ei een goede bron van de vitaminen A, D, E en K, de vitaminen van de B-groep en ijzer.

[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is hetzelfde, alleen de kleur is anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL. Dit is gewoon een correct antwoord. Korter kan niet... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleur wordt bepaald door het ras. De witte schaal is wat dikker dan de bruine. De smaak wordt bepaald door het soort voer. Ik heb eens een ei gegeten van een kip die gerst van een mislukt bierbrouwsel had gegeten.
Dat was niet lekker en smaakte zeker niet naar bier.
Ook krijgen ze weleens visafval gevoerd. Bedenk daar maar iets bij.
Het enige verschil is dat het bruine ei van een bruine kip komt en een wit ei van een witte kip. Het ei zelf is overigens hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom die minnetjes? +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal ik even verduidelijken, omdat niemand dat doet... Het is meestal wel zo maar het hoeft niet. Hartnekkig fabeltje ;-) Hierom: "Men zegt dat een witte kip meestal witte eieren legt en een bruine kip bruine eieren. Maar dit hoeft niet. De kleur van het ei ligt aan het ras van het kip! Je kunt het zien aan het oorlelletje van de kip welke kleur ei zij gaat leggen. Een witte oorlel is witte eieren, een rode oorlel is bruine eieren. De kleur van het ei heeft géén invloed op smaak, heeft ook niets te maken met de huisvesting van de kip." http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1159
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je plusje colinda, de rest is het geloof ik niet met mij eens :).
Een Meesleepbees jij bedankt voor de info, weet wat geleerd!
nee,alleen de kleur is anders de smaak is hetzelfde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de schil van een bruin ei is dikker dan dat van een witte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de voedingswaarde van de eieren zijn het zelfde, behalve als de kippen extra en apart voer hebben gekregen.
dan kan de dooier donkerder of lichter van kleur zijn.
hebben ze extra vitamine gekregen, dan vindt je dit ook weer terug in het ei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In algemeenheid zijn ze hetzelfde zij het dat bruine eieen over het algemeen iets groter zijn dan Witte eieren dit omdat de bruine leghorn waar de meeste bruine eieren leggende kippen uit voortkomen iets groter zijn dan de witte die uit de witte rassen voortkomen.