Hoeveel calorieën bevat een halve warme rookworst van de Hema?

Toegevoegd na 3 dagen:
Als ik al die reacties bij de antwoorden lees en de verwarring zie over calorieën en kilocalorieën verbaast het me niet dat half Nederland (bij wijze van spreken dan) te dik is ;-)

14 jaar geleden
53.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
don't worry daar wordt je Echt niet in 1x heel dik van! een halve worst maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoveel als een halve koude rookworst van de Hema.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maakt toch niets uit als het maar lekker is!! =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi zondag,
Vandaag is het maandag, maar ik reageer toch naar even. Je kunt wel zien dat ik geen huisvrouw ben, gezien mijn schatting van het gewicht van een rookworst. Gelukkig hoef dank zij jou nu wat korter te fietsen als ik via de Hema naar fitnes ga. Een leuke woordspeling van mijn Amerikaanse schoondochter als ze met mijn vrouw door ons winkelcentrum loopt. Hee Ma (Hema), de Robber(rovers)bank (Rabobank). Je ziet hoe de Hema mensen kan inspireren.

Het beste antwoord

De Hema rookworst bevat per 100 gram:

320 kcal
14 gr. eiwit
0.2 koolhydraten
30 gr. vet

Ik denk dat gemiddeld een rookworst 275 gr. weegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja precies. Voor de anderen: Dat is dus 320.000 calorieën per ons. Of je het nou leuk vindt of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, lees mijn reactie maar onder die van sharona, je zit echt fout.
Hoe kan dat nou, als een persoon een normaal bord warm eten eet, groente vlees piepers en jus, zit je aan de 500 calorieen.
Die 320.000 calorieen vreet een varken nog niet op een dag, en jij rekent dat voor een halve rookworst.
Als je bij een dieetiste loopt, eet je per week zo'n 9000 cal.
Dhuuus, ik bedoel maar ;)
AWM
14 jaar geleden
Mensen, mensen, diëtisten noemen een kilocalorie een calorie.
Hoe vaak moet ik dat nou toch nog uitleggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kilocalorie of calorie is hetzelfde
kilojoule, is een andere berekening, maaaaaaaar hetzelfde :)
AWM
14 jaar geleden
Nee Loes, dat is absoluut niet hetzelfde. 1 kilocalorie is 1000 calorieën. 1 kilogram is 1000 gram. 1 kilometer is 1000 meter.
Alleen vinden sommigen mensen het woord 'kilocalorie' zo lang en ingewikkeld. Ze zeggen dan 'calorie'. Van mij mag het, maar daarmee klopt het nog niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oké..ik heb een aantal sites nagekeken en gelezen, ik begin een bruin vermoeden te krijgen dat je...uh...ge..lijk hebt.
De verwarring van cal en kcal , altijd gedacht dat die benaming hetzelfde is.
Hier moet ik nog us even op studeren hoor..cal, kcal en kjoule :(
De spraakverwarring, je krijgt gelijk, ik kan naar bed...zo..
zondag
14 jaar geleden
Goh loes, sorry hoor maar ik lag hier dubbel van het lachen, echt waar. We zullen maar denken dat het aan het late uur ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, laten we maar doen, mijn slaappilletje willen ook ineens niet meer werken, toch nog een leuke afsluiting van de zondag ochtend :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus een halve Hemaworst = 440 kC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En jouw stoppen ze daar in, dus, pas maar op :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dag Loes, je bent al weer goedgemutst ontwaakt zie ik ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals altijd, goed en gemutst :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jullie allemaal nuchter waren geweest en calorie hadden vervangen door gram.was het veel sneller duidelijk geworden dat A'man het grootste gelijk van de vismarkt had!
AWM
14 jaar geleden
Ik vind dat een héle slechte suggestie. Dat van dat nuchter blijven dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk A. man want dan weegt zo'n rookworst ineens 850 kg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
UHHH..iets over worsten, geloof ik ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat het over normen en waarden ging.

Andere antwoorden (5)

Ongeveer 395 colorieen...

Toegevoegd na 17 seconden:
calorieen dus;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijk!!
AWM
14 jaar geleden
Was dat maar waar. Dan was het een echt diëetprodukt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kilo ervoor vergeten denk k?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee sorry mijn laatste reactie klopt niet.:p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een calorieentik..het zit echt heel goed in de buurt hoor;-)
AWM
14 jaar geleden
Alleen een factor 1000 te laag :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee lieve antwoordman;-)
Jij zit hier fout;-P
AWM
14 jaar geleden
En heeft deze website het ook mis?
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=224
En deze ook?
http://www.omawapsie.nl/calorieen/vlees_en_vleesproducten..html
En deze ook?
http://afslanken.webregio.nl/index.php?pxd=.g&pxc=213141¤t=weblog¤t=item&item=4762
AWM
14 jaar geleden
Maar ik snap het allemaal wel.
Uit Wikipedia:
"In diëten en dergelijke gebruikt men soms de benaming calorie voor kilocalorie, wat soms voor verwarring zorgt" Zo hier ook. Maar wie heeft het nou mis?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Calorie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk toch echt dat jij het mis hebt;-P
AWM
14 jaar geleden
Nee, heus niet. Sommige mensen zeggen dus 'calorie' tegen kilocalorie. Dat scheelt een factor 1000. Heb je nou spijt van dat minnetje? LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je geen minnetje gegeven..dat doe ik nooit namelijk.. dat heb ik al eerder verteld..om het te bewijzen zal ik je een plusje geven nu..
AWM
14 jaar geleden
LOL! Ik word hier wel moe van, ik heb al vier websites genoemd, maar hoeveel wil je er hebben?
http://www.calorieen.in/calorie/1516
Rookworst LIGHt 255 KILOcalorieën per 100 gram.
http://www.dieetcalculator.nl/calorietabel.htm?n=rookworst%20%28hema%29&eh=100%20gram&kc=327&e=17&k=0&v=83
327 KILOcalorieën per 100 gram.
http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedingscentrum/nieuws/zware-winterkost.aspx
320 KILOcalorieën per 100 gram.
Wil je nog meer websites?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik kan geen rookworst meer zijn (snik)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zien moet dat zijn natuurlijk..ik ben namelijk nooit een rookworst geweest;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee antwoordman, deze keer zit je he-le-maal fout, JIJ moet even goed lezen.
320 kcalorieen ofwel calorieen, is hetzelfde!!
En...1340 kjoule ofwel kilojoule.. 1 kcal is gelijk aan 4,2 kljoule, de berekening is anders.
Ik denk echt dat het een kwestie van lezen is , deze keer voor JOUW :-))
AWM
14 jaar geleden
Weet je wat het probleem van deze vraag is?
Dat ik ONTZETTENDE trek in rookworst begin te krijgen.
En ik heb er nog een liggen ook. Krijg ik spijt van....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt er onderhand een rookworst van...ik lig hier dubbel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik ook een stukkie? Heb er trek van gekregen;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker, met mosterd en een wit broodje...:p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik heb genoeg worst gehad!! ik ga slapen;-)
Ik schat een halve rookworst op 125 gram.
Dan eet je 425.000 calorieën.

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik ben gek! Ik heb om één uur 's nachts mijn worst onder mijn scanner gelegd. En wat zien we daar? Kcal. Juist.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en kilocalorieën?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou antwoordman, je zit er echt helemaal naast helaas..
Weet je wel hoeveel dat is 425.000 calorieen?
Dat is haast een heel varken;-)
AWM
14 jaar geleden
Ik heb het best af en toe mis hoor! Maar nu geloof ik toch echt niet. Van die worsten word je heel erg dik.
Kijk maar:
http://www.calorietabel.nl/index.php?idd=r
En die tabel gaat in Kcal, dus X 1000 calorieën per 100 gram...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt echt niet..zoek het maar op.
Ik weet nergens veel van, maar van calorieen wel;-)
Je zit fout;-(
En dat mag best eens hoor;-)
AWM
14 jaar geleden
En heeft deze website het ook mis?
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=224
En deze ook?
http://www.omawapsie.nl/calorieen/vlees_en_vleesproducten..html
En deze ook?
http://afslanken.webregio.nl/index.php?pxd=.g&pxc=213141¤t=weblog¤t=item&item=4762
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee daar staat het goed..
Er word om calorie gevraagd.. wat jij doet is Kjoule...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, antw.man, jij geeft de kilojoules aan, kcalalorien zijn minder :)
AWM
14 jaar geleden
Nee, kijk nou goed bovenaan bij die tabellen. Daar staat Kcal.
Dat is 1000 calorieën. Maar ik snap de verwarring wel, lees mijn reactie op Sharona. Maar ik heb echt gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef het op...hoelang kun je over een worst praten zeg;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het plusje staat er...
AWM
14 jaar geleden
Dank je, van mij ook een plus vanwege de leuke conversatie:)
Heb hierboven nog veel bronnen toegevoegd, je zult er toch echt aan moeten geloven!
zondag
14 jaar geleden
Sorry @loes en @sharona30, de Antwoordman heeft gelijk. Zonder erbij na te denken (kip zonder kop-syndroom ;-) ) vroeg ik "hoeveel calorieën..." Ik had Kilocalorieën moeten vragen. Antwoordman geeft calorieën en Sharona geeft kilocalorieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zit het dan als je een 1000 calorieen dieet volgt?
Mag je per dag 1 plakje rookworst?
Want dat is omgerekend toch al gauw 1000 calorieen als je volgens jou berekening kijkt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke Antwoordman...Ik geef je gelijk;-)
Het heeft wat moeite gekost...Pfff het was een worst zonder einde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jahhhhhhh..kijk goed 1300 kj OF 320 cal DAT IS HETZELFDE
mwhahaaa..
AWM
14 jaar geleden
Zie ook misschien...... dat er een 'k' staat voor de 'cal'?
Wat zou die nou betekenen.....?
zondag
14 jaar geleden
Ik blijf hier lachen om jullie rekenkunde. Moeilijk om te vermenigvuldigen met of te delen door 1000 hè! En zeker in de nacht. LOL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ging niet om het vermenigvuldigen of delen, het ging om die vervelende K ervoor dus KCAL ipv CAL pfff.
Kijk maar onder mij antwoord/reactie, of is het nou reakctie..ben de hele draad kwijt :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman, je worst mag onder de scanner uit, je hebt een dikke plus verdiend hoor :)
AWM
14 jaar geleden
LOL! Dank je. Het was wel even aanhouden, maar het was de moeite waard. En nu de worst! Yummi!
AWM
14 jaar geleden
Ik wil nog verder gaan. Dit is een primeur. Ik ben de eerste GV'er die midden in de nacht zijn worst op zijn scanner heeft gelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha daar verdien je zeker een medaille voor antwoordman;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sja..je moet toch wat hè ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor antwoordman, wat ben je 's nachts nog scherp :-)
AWM
14 jaar geleden
Door mijn lampje, ben 's nachts op mijn best, LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet dat er vreemde dingen met worsten worden gedaan, maar onder een scanner leggen die had ik nog niet gehoord haha... t zal mij trouwens een worst wezen hoeveel calorieen erin zitten, als ie maar lekker is :)
AWM
14 jaar geleden
Nou, Eigenwijs, dit was echt een originele Unox-worst.
Ik heb me weten te bedwingen, dus hij leeft nog. Zal ik 'm helemaal scannen? :) Enneh, Hema-worsten zijn Unox-worsten.
Dat geheim is onlangs onthuld, door Kassa, meen ik.
Bedankt voor de plus!
AWM
14 jaar geleden
JA! Vanavond is ie soldaat gemaakt in de erwtensoep.
Yummi!
(Lekker lang draadje hè? Sharona en ik hadden even niks te doen 's nachts :))
Het is effe zoeken, maar bij de r van rookworst vind je het wel. Vermenigvuldigen met het gewicht van een hele worst, en dan delen door twee. Even bezig zijn is goed voor de spijsvertering........
Zie onderstaande link.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, Rookworst zonder R is Ook worst :P
Gewone rookworst is al het vetste vleesproduct op de Nederlandse markt. Wil een product de kwalificatie `mager` of `light` krijgen, dan moet het dertig procent minder vet of suiker bevatten. Bij een normale rookworst is al een vijfde van het gewicht vet. Zodoende is ook `magere` rookworst nog vetter dan hamburgers, gehaktballen of karbonade. De rooksmaak wordt in de meeste gevallen kunstmatig toegevoegd. Alleen de rookworsten van Albert Heijn en Hema zijn nog echt gerookt, zegt de Consumentenbond. Overigens is magere Hema rookworst wel de vetste.
In een rookworst zit 320 cal/100gram. Zo'n halve worst weegt toch gauw 250 gram, dus heb je na het verorberen van de lekkerste rookworst in Nederland 800 cal achter de kiezen. Als ik 10 min hardloop op de fitnesclub verbrand ik volgens het display zo'n 80 cal (loop niet zo hard meer), dus moet ik 100 min lopen om de worst te verbranden. En het was nog maar een halve.

Toegevoegd na 3 uur:
Lees voor cal + kcal
Dank je Antwoordman voor je opmerkaamheid.

Toegevoegd na 3 uur:
cal=kcal he, he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk ongeveer 195 calorieren een hema rookworst staat erom bekend dat het een vette worst is,ik eet daarom geen hema rookworst