Hoe kan je het beste een lekkerbekje thuis warm maken?

Als ik een lekkerbekje koop in de winkel en thuis wil opwarmen, hoe kan ik die dan het beste opwarmen, zodat het niet taai of slap wordt? Pan, oven of magnetron?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
108.5K

Het beste antwoord

Heb het toevallig een week geleden aan de visboer gevraagd. In een droge anti aanbak koekepan, heel zachtjes, echt heel zachtjes warm laten worden. dat geeft het beste en lekkerste resultaat.

Toegevoegd na 1 uur:
ja, zonder boter of olie. Gewoon op heel laag vuur. Het liefst met zo'n plaatje onder de pan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In de pan leggen zonder olie en heel eventjes op een laag vuurtje. Anders gewoon verse vis meenemen en zelf thuis lekkerbekje van maken. Magnetron wordt niets, oven heb ik nooit geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een andere ervaring. 1 minuut in de magnetron op een bord en een heerlijke verse warme lekkerbek is het resultaat.
Niet taai en/of slap.
AWM
14 jaar geleden
In een ovenschaal in de oven op ongeveer 150 graden, net zolang tot het lekker warm is. Het blijft dan knapperiger dan wanneer je het in de magnetron opwarmt en het wordt gelijkmatiger warm dan in de pan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel kort in de magnetron.Ik doe dat elke week.Gewoon op een bordje.Wel erbij blijven staan en heel snel omdraaien.Beide kanten ongeveer 30 seconden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak niet veel uit. Maar zelf doe ik het in de magnetron.
Hoewel het lekkere er al af is.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk neem ik het liefst de oven. Even in een warme oven en op die manier blijven ze ook nog wat knapperig.
In de magnetron moet het maar heel kort, anders is het knapperige er zo af. Dit is zo kort dat hij nooit lekker warm wordt.
amc
14 jaar geleden
Wat amc ook al zegt liever in de oven even voorwarmen of opwarmen hoe je dat ook zegt. En dan klaar. Want als je in een magnetron gaat warmen dan verlies de product meestal zijn echte smaak. En een lekkerbek heeft een overheerlijke smaak. Wat je ook kan doen gewoon wat olie in een pan even warmen gooi het lekkerbek erin klein beetje bakken. Huppiekee.
Eetsmakelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kant-en-klaar gebakken vis, zoals een lekkerbekje
of kibbeling, kun je heel gemakkelijk in een paar
minuten opwarmen in de koekenpan of oven.
Bij het opwarmen in de magnetron verliest een lekkerbekje wel zijn knapperigheid.