Hoe en waarmee kun je die puntjes brie uit de supermarkt het beste tot plakjes snijden?

Wat voor soort mes kun je daarvoor het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.9K
jc54
14 jaar geleden
Daar ga je toch geen plakjes van snijden, gewoon een stuk er af en eventueel op een toastje. Zonder toast ook lekker. Hmmm.

Het beste antwoord

Dat gaat het beste met een kaasmes ; een scherp mes met kleine karteltjes, dat voor het grootste deel van het oppervlak van het lemmet opengewerkt is.
Ook een kaassnijplankje met een draad in plaats van een snijvlak voldoet uitstekend.

Als je geen kaasmes of snijplankje hebt, kun je ook een gewoon scherp koksmes even in de boter steken zodat het wat vettig wordt, en daarmee de brie snijden. Die zal dan ook minder plakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, deze is er superfijn voor, de brie blijft ook niet plakken.
Maar..ik zou wel een schone variant gebruiken :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ja het mes dat ik zocht kon ik niet vinden. Deze leek er het meest op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
isie ook fijn om de worteltjes te snijden hihi..
amc
14 jaar geleden
Deze gebruik ik ook altijd voor "plakkaas". +1

Andere antwoorden (2)

met een kaas/brie mes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mes zal niet veel uit maken, het gaat vooral om de dikte van de plakjes die je snijdt. Deze moeten niet te dun zijn omdat de Brie zo plakkerig is dat de relatieve dikte van een mes dan niet meer goed door de massa heen komt.