Mag je tijdens een sportevenement, wat je zelf georganiseerd hebt, zelf bijvoorbeeld suikerspinnen of popcorn verkopen?

Als het op een sportterrein wat je gehuurd hebt plaatsvindt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Bij mijn weten is het geen risicogroep in de voedingswaren en mag je snoepgoed gewoon verkopen.Risicorijke voeding zoals vlees, worst etc. die aan bederf en besmetting onderhevig zijn, daar moet je een vergunning voor hebben,net als met alcohol. Als je vergunning hebt om het sportevenement te organiseren, kan je volgens mij wel snoepgoed en niet bederfelijke waar verkopen, vraag het om zeker te weten anders bij de gemeente of waarvan je de vergunning hebt verkregen even na.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt wel vergunningen van de gemeente nodig en het zal moeten voldoen aan de eisen van de voedsel en warenautoriteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat mag... Geen probleem... Gewoon doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe je het gehuurd hebt. Soms zijn dit soort activiteiten verpacht en mag het niet. Bijvoorbeeld in ons dorp hoort bij een sportveld de voetbalkantine. Deze verkopen al van dat soort artikelen en dat mag dan niet meer door de huurder. Goed je contract nalezen en eventueel overleggen. Het zal wel erg zuur zijn als jij met het spul blijft zitten omdat het toch niet blijkt te mogen.