Hoe krijg ik popcorn zoet/zout? Als ik het tijdens het "poffen" toevoeg proef je er niets van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
37.1K

Het beste antwoord

Popcorn zoet maken is heel makkelijk. Strooi er net na het poffen poedersuiker over en roer goed door. De suiker zal smelten en een zoet laagje achterlaten.

Om ze zout te maken strooi je er veel zout over na het poffen, dus niet tijdens het poffen.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie filmpje voor een uitgebreide instuctie!

Toegevoegd na 2 minuten:
Recept (van Mitsz)

- een grote pan met een dikke bodem ( heel belangrijk, want anders lukt het niet)
- mais voor popcorn
- witte suiker
- een beetje zout.
- klein scheutje olie

De crux zit 'm in de werkwijze. Verhit een klein beetje olie in de pan en voeg een kopje mais toe. Zet het vuur hoog totdat de de eerste korrels beginnen te "poppen". Uiteraard de deksel op de pan. Zet het vuur nu laag en laat de popcorn uitpoppen. Neem nu per kopje mais een kopje suiker en een snufje zout. Neem het deksel van de pan en gooi de suiker en het zout over de hete popcorn. Neem een houten lepel (pas op voor knoflook luchtjes etc) en blijf de popcorn roeren. Neem de pan van het vuur en blijf roeren. Ga met de lepel goed over de bodem, om de ontstane caramel goed over de popcorn te verdelen en om aanbranden te voorkomen. Blijf roeren totdat de popcorn is afgekoeld en de caramel knapperig is geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet tijdens het poffen toevoegen maar juist nét als de popcorn klaar met poffen is.
ipv 'gewone' suiker kun je er ook poedersuiker over heen gooien trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de winkel kies je toch welke popcorn je wilt.
In de schappen ligt zoute en zoete popcorn..