Waarom drinken honden met hun tong?

Waarom doen ze niet gewoon zoals wij en stoppen hun hele bek in het water om het naar binnen te late stromen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (7)

Omdat honden geen aaneengesloten lippen hebben zoals wij mensen. Het water zou er zo weer uitlopen. Wel eens een Duitse Dog zien drinken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Wasbeer;

Als een hond zijn hele snuit in zijn drinkbak zou steken komt ook zijn neus onder water en dat drinkt niet makkelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en daarbij, als de hond zijn bek in het water zou steken, dan steekt ie ook zijn neus onder water en dan stikt ie...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antwoord van Hansv en die van mij hebben elkaar gekruisd, dus dubbel antwoord...sorry!
Stond in de bijbel: Maar de Heer zei tegen Gideon: ‘Nog zijn het er
te veel! Laat je mannen naar het water van de
bron gaan, dan zal ik daar een keus uit hen
maken; ik zal je zeggen wie met je zullen
meegaan en wie niet.’ 5. Gideon liet de mannen
naar het water gaan en de Heer zei tegen hem:
‘Je moet de mannen die als honden met hun tong het water opslurpen, scheiden van de anderen die
op hun knieën gaan liggen om te drinken.’
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat honden geen vingers hebben om de beker, kopje, glas, of blikje vast te houden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Honden steken hun tong recht in het water en buigen die dan naar achteren als lepel, daarmeen trekken ze steeds kleine beetjes water naar binnen die meteen doorgeslikt worden. Een hond kan geen water opzuigen zoals wij dat kunnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat ze dan hun neus ook onder water steken en ze moeten (in de natuur) hun vijanden wel nog kunnen ruiken terwijl ze onbeschermd bij een waterplas staan.