Bedorven fruit kan je het best bewaren in een zure omgeving. Conserveren. Maar hoe moet je dat dan doen met fruit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon weggooien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uem ik bedoel eigenlijk voor je PO biologie, moeten we fruit onder verschillende pH's onderzoeken, hoe moet je dat doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voeg dat dan even extra toe in je vraag ;-) Maakt het voor iedereen direct duidelijk wat je precies bedoelt. Dit doe je bij 'extra uitleg', daar kan je een heel verhaal typen als je wilt :-)
rebecca
14 jaar geleden
oh dan had ik het idd verkeerd begrepen jah

Antwoorden (4)

Bedorven fruit bewaar je niet! Dat gooi je normaliter gewoon weg! Fruit bewaar je doorgaans op een koele donkere plaats
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij klopt je vraag niet helemaal maar ik neem aan dat je wil weten hoe je fruit moet bewaren ?

veel fruit kan gewoon in de koelkast, fruit wat uit warme landen komt kan je het beste gewoon op kamertemperatuur bewaren
14 jaar geleden
Ik bewaar mijn bedorven fruit altijd in een groene container achter het huis.
Mijn fruit bewoor ik in de kast en in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende manieren om VERS (en dus niet bedorven!) fruit te conserveren:

Van de meeste fruitsoorten kun je jam maken, als je er genoeg suiker bij doet en zorgt dat het luchtdicht is afgesloten is het bijna eindeloos houdbaar.

Ouderwets wecken gaat ook heel goed, het wordt dan minder zoet maar net zo goed lang houdbaar.

Appels kan je drogen in de oven (of zoals vroeger, in de herfst, op het dak).

Confijten van stukjes fruit kun je ook zelf doen.

Als je iets met fruit en zoet/zuur wil doen, kan ik chutney maken van harte aanraden.