Hoeveel zijn jullie gemiddeld per week kwijt aan boodschappen?

Ik als volwassene met twee kleine kinderen, 75 € per week.
Is dat een normaal bedrag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (22)

Dat lijkt me toch wel een redelijk normaal bedrag. Ikzelf ben met 2 volwassenen en 2 tienerkinderen € 100 a €110 per week kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij erg weinig. Goed dat je zo zuinig kunt leven. Ik ben met twee personen ongeveer het dubbele kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
serieus? Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Eten jullie elke dag rib-eye en kaviaar? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan let je niet echt op wat je koopt als dat alleen voor boodschappen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mozes kriebel.....dan hoop ik dat jullie ook allebei een goeie baan hebben ! Ik red het van 50 met 4 man.....
Cryofiel
14 jaar geleden
Mozes kriebel -- da's *echt* lang geleden dat ik die voor het laatst heb gehoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh jee...zo 'vloek' ik al jaren.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als bourgondiër zit je daar zo aan, zoveel gaven wij ook uit toen we nog vlees aten. En waarom niet, als je het je kan veroorloven. Ik kan me ergere dingen voorstellen om je geld aan uit te geven dan aan eten waar je van geniet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij doen echt niet exorbitant met dat bedrag hoor, maar we houden beiden van het goede leven, en neen we eten echt niet elke dag rib-eye en kaviaar, maar houden wel van een goed stukje vlees en een goed wijntje bij het eten, een goed aperitiefje, een lekkere French Coffee na.
En wees gerust, we kunnen het gelukkig goed missen.
Mijn partner zegt altijd tegen me, (als ik zeg dat we iets niet zouden moeten kopen) "Dan gaan we het weekend wel met jouw Porsche, dan kan mijn Aston Martin in de garage blijven staan", dit als de bekende variant van het reclamespotje van "dan verkopen we de boot toch", want die zou hij écht niet kwijt willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, zo houden we de economie wel draaiende! ;-)
Wij zitten op 50-60 euro per week met 2 personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit in mijn eentje rond de 110 Euro per maand.
Het is voor mij moeilijk om het per week te geven, omdat ik de ene week veel boodschappen doe en de week later dan weer grotendeels uit de vriezer eet van wat ik eerder gekookt heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je laat het toch wel eerst ontdooien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar dat is misschien best een idee, ben namelijk zo'n 300 Euro aan tandartskosten per maand kwijt wegens afgebroken tanden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :-P @petergradiser: Je weet zelf toch ook wel dat het bevroren moeilijk eten is ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dirk14! Je weet toch zeker ook wel,dat humor een onderdeel van het leven is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@petergradisen Humor? Kun je dat ook eten dan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th,We zijn (aap&mens) toch omnivoren? En zoals je weet,betekent omni,ach je weet het zelf wel! Prettige festdagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde. Ik zal mijn tanden eens in wat goede moppen zetten :)
Als jij daar mee uit komt is dat genoeg toch?het gaat er niet om wat andere kwijd zijn als je zelf met je boodschappen uit komt is dat goed.wij zijn met man/vrouw en 2 kids rond de 150/200 kwijd per week,maar kunnen in mindere tijden ook met minder doen.Zolang je goed kan eten en drinken is dat helemaal top!je kinderen komen echt niks te kort dan of zo hoor als andere heel veel boodschappen per week kwijd zijn,gewoon andere levens stijl,duurdere producten misschien,roken is ook een dure uitgave en zeker als je met zijn 2en rookt.Dus het gaat er niet om hoeveel je uitgeeft(zolang je eten en drinken voldoende heb)maar waaraan je het uitgeeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps, ik ben elke week ongeveer 350 euro kwijt (inclusief markt groenten en fruit) maar wij zijn wel met z'n zessen. 3 kids, 1 puber en 2 volwassenen.
Maar opzich boeit het natuurlijk niet wat wij kwijt zijn, als jij kunt betalen wat je uitgeeft en niets te kort komt is het toch goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doe ik dan ook met bakfiets of auto.
Mijn kinderen eten ongeveer 5 stuks fruit per dag, dat is een van de kostenveroorzakers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer 25 aan wijn, ong. 40 lt melkprodukten. 1,5 kg kaas, 1kg vleeswaar, 15 broden et etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij gooien bijna niets weg, maken optimaal gebruik van 3 koelkasten en 4 vriezers, en krijgen geregeld vrienden (gezinnen) op bezoek die meeeten. We hebben het gelukkig breed genoeg dat dit ook kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben alleen op de markt (groenten fruit) al 75 e kwijt.
€50 per week. Wij zijn met 2 volwassenen en een hond.

En 1 keer in de 2 maanden ongeveer slaan we wasmiddel/schoonmaakmiddel/verzorgingsproducten/frisdrank/rijst/pasta/aardappelen etc in en zijn we meestal €50-€70 kwijt. Ligt eraan wat er op is en wat we dus dan weer nodig hebben.

Dus zeg maar € 235 in de maand gemiddeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij besteden ongeveer €100 pw aan boodschappen, soms iets minder en soms wat meer. Wij zijn met z'n 4-tjes. Het is voor jezelf een normaal bedrag als je er gemakkelijk mee rond komt tot het eind van de maand en als je voldoende te eten hebt. Ik ken best wat mensen die eigenlijk te veel kopen en vervolgens eten weggooien omdat ze geen goede planning gemaakt hebben. De sla is dan verlept aan het eind van de week omdat vergeten zijn om er iets mee te maken. Of het snijvlees ligt misschien toch nét iets te lang in de koelkast omdat er te veel andere keuze is om op je brood te doen. Ik zou best meer kunnen uitgeven, maar ik koop meestal puur wat ik nodig heb zodat er ook nog wat overblijft voor de leuke dingen in het leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minimaal 100 euro per week met 4 personen totaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben aan het eind van ons geld ook altijd een stukje maand over...

Wij geven ±120 euro per week uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ons gezin: 2 vol 2 tieners en 1 weekendkind, geven ongv E125,00 per week uit in de supermarkt. Alle dure dingen: kaas, wasmiddel, wijn, bier etc., koop ik uitsluitend als ze in de aanbieding zijn. Ik shop dus bij diverse supers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 80 euro per week kwijt aan mijn dagelijkse boodschappen voor 2 personen. Inclusief het eten voor mijn 2 hondjes en 2 katten. Dit bedrag is elke week wel anders i.v.m. verjaardagen enzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Dordrecht;

Voor jouw huishouden volgens mij en heel net bedrag. Wij (pa, ma, twee pubers, één hond) hebben zo'n 125 euro per week nodig voor de boodschappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ong 100 euro kwijt 1 volwassene en 3 puber zoons (wat kunnen die eten :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met twee volwassenen € 200 per week, maar daar zit wel alles in. ook incidenteel, kleding, reizen en eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey Dordrecht!
Ik ben met 2 volwassenen gemiddeld 80 euro kwijt,buiten het rookwerk,want we roken allebei..reken ik dat erbij dan kom ik op 92 euro...(2 pakjes shag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn zo rond de 120 euro kwijt dat is 2 vol. en 2 kinderen.Soms er wel eens wat boven en soms er wat onder.Het is wel exlusief roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment rond de 100 euro per week, voor twee volwassenen, één kat en vier cavia's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef 15 euro per keer uit, dat past namelijk precies in mijn krantenfietstassen. Maar dan wel 4 keer per week boodschappen doen. 60 per week dus bij verschillende supers

1 volwassene 2 pubers 1 kat 2 konijnen 1 cavia en aquariumvissen (maar die eten niet zo veel ;-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 2 personen ongeveer 100 euro per week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongeveer tussen de 75 en 100 euro per week.
wij zijn met zijn 3en.
als we pampers en babyvoeding erbij hebben zitten we ongeveer op 100 euro
14 jaar geleden
2 volwassenen en 3 kinderen waarvan 2 pubers, inclusief wasmiddel en verzorgingsproducten, exclusief konijnen, ongeveer 120 euro per week. Ik doe boodschappen bij 2 winkels, een voordelige en een wat duurdere. 2 boodschappenkratten en 2 volle tassen per week.