Kun je gerookte zalm ook invriezen?

Door de werkzaamheden van mijn man krijgt hij elk jaar meerdere kerstpaketten die wij vaak verdelen en meedelen aan degenen die het niet zo breed hebben. Nu is er zojuist een krankzinnig groot pakket zalm bij ons afgeleverd waar volgens mij wel een heel weeshuis van kan eten. Er staat op dat het gerookte zalm is en voorgesneden.

Het zit in een vacuumpak en nu is dus mijn vraag of ik dit misschien ook in meerdere porties kan verdelen, weer insealen en invriezen om straks met Kerst weg te geven?
Wij zijn zelf ook nog eens niet zulke zalmeters dus krijgen dit nooit zelf op.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
43.1K

Het beste antwoord

Tja, ik ken die zalmmen. Heerlijk maar veels te veel. Ik heb ze gewoon in porties ingevroren. De rooksmaak was daarna wel iets minder, maar hij bleef evengoed erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wat krankzinnig groot die dingen of niet! :-/ Het hele pakket is wel meer dan een halve meter lang. Ik vindt het best wel een beetje beschamend eerlijk gezegd...

Andere antwoorden (6)

Mmmmm heerlijk! Maar invriezen is geen enkel probleem, al zijn ze vers wel het allerlekkerst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb standaard bevroren gerookte zalm in de vriezer, voor als ik zin krijg in m'n favoriete pastasaus.
14 jaar geleden
ja dat kan prima. Als de zalm goed vers is blijft de smaak bij het invriezen ook prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem. Ik eet zelf regelmatig gerookte zalm op een pistoletje in de zomer, maar koop de zalm altijd in de aanbieding en gooi die dan in de vriezer. Op de kleintjes letten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De porties gerookte zalm die je in de winkel koopt, zijn, of 100 of 200 gram. Ik zou die 935 gram in 5 porties verdelen.
Gerookte zalm heeft een vrij overheersende smaak. Zelfs voor door de pastasaus is dit genoeg. Ook op toast of stokbrood of om bijvoorbeeld meloen met zalm als voorgerecht te maken is deze hoeveelheid voldoende voor vier personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan.
De smaak en structuur verandert ietsiepietsie, maar het is nog goed te eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon een plakje proberen, morgen ontdooien...