Ik denk dat de opvoeding ook een belangrijke rol speelt: of ouders zich aanpassen aan moelijk etende kinderen of ze toch leren om veel verschillend dingen te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten..Ik lust alles.. en moest ook altijd alles eten vroeger;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik het met je eens ben.. +1

Andere antwoorden (6)

Dat is persoonlijk... De een lust dit en de ander lust dat en nog een ander lust dat niet...

personal preferences... En gelukkig maar: Onder elk dekseltje zit wat anders... (en ik weet dat je me heel goed snapt, alleen jij, snapt dat van mij)

Leuk hé alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt wel;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang xinix,dat je het zelf ook niet snapt,maar dat vindt je blijkbaar ook niet nodig!
Misschien heeft het met de opvoeding te maken.
Als kinderen van jongsafaan gewend zijn om veel verschillende dingen te eten, of tenminste te proberen, dan staan ze later ook meer open voor allerlei smaken.
En als ze vaak in het buitenland zijn geweest en daar de regionale gerechten hebben geprobeerd, dan hebben ze een uitgebreide smaak.
Als kinderen alleen spaghetti, hamburger en gebraden kip krijgen als ze jong zijn, tja, dan is er een dikke kans dat ze later meer niet lusten dan wel.
En dat is eigenlijk zonde, want er zijn zoveel lekkere dingen. En als je alsmaar denkt dat je het niet lust, dan beperk je jezelf onnodig.
Ik denk dus dat het een kwestie van opvoeding is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'k denk het ook..+1
ze willen alles bij het oude laten.
net als ik. ja dat is wat.
zo ook met eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft met de invloed van ouders te maken,ik moest alles eten ..en ik eet nu ook alles.Geen discussie , eten is eten daar groei je van PUNT> Dat is hier ook in het gezin en ierdereen eet alles. Je hebt de zogenaamde "appelmoes kinderen".. die dus niets lusten . Tja ...iedereen moet het zelf weten ,maar ik vind het wel prettig dat wij alles eten hahaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit begint al heel jong, al met de "babypotjes".
Die zou ik persoonlijk nog niet aan mijn hond geven. (Maar die heb ik dan ook niet.)
Mijn moeder bewerkte de dagelijkse pot voor mij met een staafmixer toen ik nog in de luiers zat.
Zo heb ik al heel jong leren eten wat mijn ouders aten.
Ik lust alles, vroeger ook al, zelfs spruitjes.

Maar veel kinderen worden met een verkeerd idee opgevoed, groenten zijn vies, het eten bij Mac Donalds is lekker, en ouders werken dit vaak in de hand door andere dingen te koken voor hun kinderen dan voor zichzelf.
"Pannenkoeken voor de kinderen, want wat wij eten lusten ze toch niet."

Waar het ook aan kan liggen is de toch vrij beperkte en slechte Nederlandse keuken, waar godzijdank de laatste jaren wat verbetering in lijkt te komen.
Tot pap gekookte bloemkool met aardappelen en een stukje beest.
Nee, daar loop ik ook niet warm voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is aangeleerd ,door veel verschillende dingen te eten,leer je smaken waarderen en te herkennen,en daar combinaties van te proeven,door eenzijdig te eten of door snel te zeggen dat je iets niet lust zul je inderdaad op een moment de smaak niet meer lekker vinden en heb je geleerd dat je het niet lust.