Waar kun je insecten kopen om op te eten?

Ik las laatst een recept in het Nederlands voor krekelkoekjes, en daardoor kreeg ik het idee dat insecten voor consumptie wel degelijk verkrijgbaar zijn in Nederland. Is dat zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

In een terrariumzaak of reptielenwinkel kan je krekels kopen.Een winkel waar je vissersspullen kan kopen,zullen ze maden verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou het eens proberen bij de Toko. Die hier zit kan je alles leveren, waar je om vraagt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn buitenlandse supermarkten waar ze de gekste etenswaren verkopen. Denk bijvoorbeeld aan Japanse supermarkten. Deze zijn vooral te vinden in grote steden. Dan heb je voldoende keuze als je je met dergelijke gerechten wilt bezig houden.

Ik weet ook niet zeker of de krekels en sprinkhanen uit vissers- of dierenwinkels wel 'zomaar' eetbaar zijn voor mensen, of dat er bij de insecten uit supermarkten nog dingen aan zijn toegevoegd om ze (beter) eetbaar te maken.
Ik zou persoonlijk dus wel naar zo'n supermarkt op zoek gaan in plaats van naar een dierenwinkel te stappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op de volgende site:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de grotere Sligro vestigingen kon je een jaartje geleden nog sprinkhaantjes, meelwormpjes en buffalo-wormpjes kopen. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kweek ze zelf... Begin een klein productiebedrijfje, wat er niet is moet je zelf maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een bakje sprinkhanen, krekels of meelwormen bij de dierenwinkel (wordt verkocht als voer voor o.a. hagedissen).