Wat is precies dikmakend voedsel?

specifiek dikmakend voedsel. Ik begin wel:
* - Lasagne - *

(ik snap natuurlijk wel dat je van één hap niet aan zal komen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Alle voedsel waar veel calorieën (vetten of suikers/koolhydraten) inzitten zijn 'dikmakend'. Als je ze echter normaal en met mate eet, is er niks aan de hand, zolang je ook maar voldoende vezelrijke en calorie-arme voeding binnenkrijgt (groente en fruit) en eiwitten die je nodig hebt voor spieropbouw.

Lasange of pizza kun je modder- en moddervet maken (vooral als je een beetje 'uitschiet' met de kaas) , maar je kunt ze ook uitermate gezond en zelfs mager bereiden.

Wanneer je moet afvallen, zijn het voornamelijk de vetten e de heel koolhydraatrijke voeding (slechte koolhydraten zoals in wit meel) die je weg moet laten. Wanneer je echter moet aankomen, zijn het niet juist die vetten en koolhydraten die je moet eten. Ook dan zijn het de goede equivalenten die je meer moet eten. Een slagroom- patat - speklap- en wittebrood-dieet is ook voor iemand die te mager is niet gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"uitschiet" met de kaas... hahahahahahahahah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik kan heel erg uitschieten met de kaas ; als er 50 gram in het recept staat, gebruik ik meestal het hele zakje (200 gram ofzo??) . Mag niet meer natuurlijk, maar lekker was het wel !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik koop eigenlijk vaker een kant en klaar bakje voor in de oven.... das ook vet. Maar als ik zelf kaas doe dan wel de magere. Die wordt bij ons vaak toch lekker knapperig. (op een broodje hawaii of zo)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kant en klaar is eigenlijk STANDAARD te vet, en vooral ook veel en veel te zout. Maar wel verrekte makkelijk af en toe.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het voor mij kiezen is tussen WEER brood of iets warms, kies ik toch vaak voor iets warms. Maar ja, op mijn magere/moeilijke momenten weeg ik dan ook maar 54 kilo, en dan maakt het niet meer uit wat je eet, ALS je maar eet.

Andere antwoorden (6)

Als je vermagerd of je bent van jezelf al mager, dan moet je eerst altijd uitsluiten dat het geen medische oorzaak heeft.
Dus kan je het beste langs de huisarts gaan.
Deze kan je tevens eventueel doorverwijzen naar een dietiste.

Voedsel waar je van bijkomt is meestal proteinerijk.
Koolydraten en eiwitten zijn heel belangrijk, brinta en havermoutpap is bijvoorbeeld ook heel goed, rijstevla.
Als je producten koopt, kan je beter voole produten kopen, dus volle melk ipv halfvolle melk.

Je hebt ook van die speciale proteine shakes.
Deze zijn te koop bij drogisterijen maar ook bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaassnoepgoed maakt dik. Zie bijlage voor een overzicht van de calorieën van dit snoepgoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voedsel waar veel vetten inzitten. En veel caloriën.
Als je meer dan de dagelijkse benodigde hoeveelheid caloriën binnenkrijgt is eigenlijk alles wat teveel is dikmakend.
Dus 2 borden boerenkool stamppot met een grote kuil jus kan ook dikmakend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wel erug lekker hoor, met een kuiltje jus en een speklapje :-p
Nou patat, hamburger en sinterklaas snoep maar het betekend niet dat het slecht voor je is want in patat zit aardappels.En vlees is ook niet slecht voor je .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bananen, aardappelen en ook fruit, voedsel met veel koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niet specifiek een voedsel dat dik maakt, tenzij je Sumo-worstelaars-eten bedoelt... Maar het is altijd de kwaniteit die dik maakt...

Elk pondje komt door het mondje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en soms gebruikt een mens medicatie die voor extra gewicht zorgt... insuline, entocort, prednison... etc etc. Maar op zich heb je gelijk natuurlijk, voor de al gezonde mens.