Er zit altijd cafeïne in koffiebonen. De cafeïne wordt na de vermaling chemische verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cafeïne wordt op de volgende manier uit de koffie gehaald:
Een lading ongeroosterde koffiebonen wordt geweekt in heet water, waardoor de cafeïne vrijkomt. Dit proces wordt uitgevoerd totdat alle cafeïne en koffiebestanddelen opgenomen zijn in het water.
Voor meer informatie zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cafe%C3%AFne-extractie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vergis me in de productiemethode. Echter, van nature hebben koffiebonen altijd cafeïne. De vraagstelling is dus verkeerd. Overigens, er zal wel altijd resthoeveelheden cafeïne overblijven.
Er zijn wel cafeïnevrije koffiebonen!
Ik gebruik altijd koffiebonen en ben al diverse malen cafeïnevrije koffiebonen tegengekomen.

Zie: http://www.mokasol.italimporta.nl/?actie=verkoop

Of: http://www.koffiediscounter.nl/koffie/illy-koffie/illy-espresso-koffie-bonen-groen-3-blikken-art-114571.htm
Een specialiteit van Illy: de zelfde smaak en bijzondere aroma's als de normale branding, een evenwichtige smaak aangevuld met een bijzonder toetsen van karamel, chocolade maar met een caffeïne percentage van minder dan 0.05%. Wordt geleverd per 3 blikken blik á 250 gram= 750 gram voor ongeveer 80 kopjes koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil je nog meer weten? +1
Je vraag gaat van de verkeerde veronderstelling uit. Er zijn namelijk wel cafeïnevrije koffiebonen.