Hoeveel voedingswaarde zit er nog in zelfgemaakte appelmoes ?

Ik heb een appelboom met heerlijke appels.Omdat het er zoveel zijn maak ik van het grootste gedeelte appelmoes.
Ze zijn nooit bespoten en ik hoef niet veel suiker toe te voegen omdat ze van zichzelf zacht zoet zijn.
Hoeveel voedingswaarde is er nog over van de verse appel als hij moes is geworden ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

De voedingswaarde zal niet veel verschillen met dat van verse appels, het kan wat meer of wat minder vocht bevatten, suiker doe je er niet bij, dus veel voedingswaarde zal het er dan niet bij krijgen... Het wordt wel lichter verteerbaar, want het is vloeibaarder nu...

Maar je hoeft je niet bang te maken dat de voedingswaarde nu helemaal weg is... Het is heel gezond en lekker, dat kun je van veel andere voedingsstoffen dan weer niet zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100 gr. appel bevat 10 mg. vit C.
100 gr. appelmoes bevat 2 mg vit C.
Uiteraard zitten er nog andere stoffen in.(zie link)