Waarom is kip geen vlees?

Veel gezien op menukaarten; Tajine kip, Tajine vlees.
Ook vegetariers die zeggen: Ik eet geen vlees (en ook geen kip).

Is kip dan geen vlees?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.2K

Antwoorden (7)

ja natuurlijk is kip ook vlees.sommige vegatariers eten juist kip omdat het gewoon heel erg lekker is.En verschuilen zich er achter dat kip geen vlees is ,het is een dier en wordt ook dood gemaakt voor de consumptie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kip is gewoon vlees. Echter, het verschil komt uit andere talen. Het vertalen van rund/zwijn/geit/schaap vss kip/hoen/parelhoen/eend kan ertoe leiden dat er kip vss vlees ontstaat, waarbij kip meestal echt kip is, en vlees een van de zoogdieren is (bv. chicken vss meat).

Een vertalingseffect, gok ik.

Ik ken geen enkele vegetarier die vindt dat kip geen vlees is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trap er niet in, kip is vlees... Sterker nog vis is ook vlees...

allemaal dierenkadavers die je eet, ook vissen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje xinix.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies XiniX +1
Kip is in mijn ogen wel vlees maar mischien is de kip niet groot genoeg om tot de categorie vlees te behoren !

maar het is eten en het is geen : vis , groente , fruit enz.
dus ik (en waarschijnlijk vele andere ) vinden dat kip wel vlees is !

Gr. max
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is kip ook vlees.
Deze indeling op menukaarten heeft niets met vleessoorten te maken, maar berust op een ander soort indeling: vlees, vis en gevogelte en vegetarische gerechten.

Een vegetariër eet geen producten die zijn verkregen door het doden van dieren, zoals vis, vlees en gevogelte. Dus om toe te voegen dat je ook geen kip eet is overbodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt ook wel onderscheid gemaakt tussen rood vlees en wit vlees. Kip is dan wit vlees. Er schijnen veel mensen te zijn die alleen wit vlees eten, daarom wordt het m.i. apart vemeld op menukaarten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tajine kip is een stoofschotel met kippenvlees en tajine vlees is en stoofschotel met rund- of varkens-of lamsvlees. Er wordt altijd nog onderscheid gemaakt tussen vlees en gevogelte.Het had dus tajine fazant of-patrijs kunnen zijn.In dit geval is het kip dat erin zit. Maar je zegt ook kippenvlees, dus is het wel degelijk vlees.
amc