Hoe gezond is kroepoek?

Is kroepoek gezonder als bijvoorbeeld chips en andere soorten nootjes en versnaperingen? Is kroepoek dan een goed alternatief in een dieet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21K

Het beste antwoord

Je kunt het ook op een andere manier bekijken: Zakken chips hebben veel meer inhoud dan zakken kroepoek.
Als je normaliter een zak in een keer op eet, dan is het raadzaam kroepoek te pakken.
Een zakje Conimex kroepoek (smaak bali is heel erg lekker) bevat 60 gram.
60 gram bali kroepoek is 306 calorien, wat minder is dan een hele zak chips.

Maar als het puur op het aantal calorieen per 100 gram aankomt, dan is kroepoek niet gezonder dan chips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kroepoek bevat per 100 gram gemiddeld zo'n 500 kcal (de Cassave versie van de Aldi het minst met 485 kcal en de hot versie van Conimex het meest met zo'n 550 kcal).
Chips wijken daar niet veel vanaf, zelfs de light chips van lays bevat nog zo'n 450 a 500 kcal per 100 gram. Japanse mix doet ook altijd nog 360 kcal per 100 gram. Frites doet nog geen 200 kcal per 100 gram..

Ter vergelijking: yoghurt bevat per 100 gram zo'n 50 kcal, een appel per stuk zo'n 60 kcal, komkommer 8 kcal per 100 gram!
AWM
14 jaar geleden
kroepoek is gemaakt van cassave (zetmeel) met soms garnalenpulp en vooral veel vet. Dat lijkt niet het ideale dieetvoedsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kroepoek is te vet als je op dieet bent.
als je iets te knabbelen zoekt tijdens een dieet dan heb je hier een lijstje "knabbels"waar calorieen bij staan.

http://www.omawapsie.nl/calorieen/hartige_versnaperingen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar niet gebakken kroepoek kijkt een heel dun 'velletje' wat zich in het vet helemaal volzuigt tot de kroepoek die je eet, weet je eigenlijk al genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee kroepoek is zeker geen alternatief voor chips, het is gewoon een ander sorot / smaak chips.
Maar....als je ongebakken kroepoek koopt en die niet in de hete olie maar in de magnetron lat opzwellen (dat werkt, probeer het maar eens) is het wel een iets gezondér alternatief. Echter lang niet zo lekker.