Hoe bewaar je sterk ruikende kaassoorten?

Er zijn bijzondere lekkere, sterk geurende kaassoorten.Wij houden erg van kaas. Maar hoe bewaar je kaas die erg stinkt zonder dat je koelkast gaat ruiken. Tupperware helpt niet? Iemand een ander idee?

Toegevoegd na 6 dagen:
sealen is geen optie, tupper heb ik al geprobeerd, folie helpt niet. Is er bv een "merk" huishoud bakjes die de klus kan klaren. Het echte antwoord zit er nog niet bij! Ik heb ook al een doorgesneden citroen erbij liggen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (5)

Huishoudfolie, draai dat er stevig omheen... Zo ligt het ook verpakt in de winkel vaak, en niet voor niets, want dat is het beste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een kaasbox is behoorlijk groot van tupperware is echt ideaal en je ruikt niets omdat de box goed afsluit.En bij blokker heb je ook dergelijke boxen.Het hoeft niet perse van tupperware te zijn.Als je de box maar goed kunt afsluiten en het blijft lekker vers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huishoudfolie is het handigste:

Huishoudfolie is een folie van kunststof, doorgaans polyetheen, die wordt gebruikt om eten af te dekken om het tegen uitdrogen te beschermen als het wat langere tijd moet worden bewaard, bijv. als het eten van tevoren is klaargemaakt of als er wat over is gebleven (het kliekje voor de volgende dag). Het afdekken met folie is tevens bedoeld om nare "luchtjes" uit de koelkast te weren, dit is een goed alternatief als er bij een bepaald schaaltje geen deksel is.

De folie wordt daarom ook wel vershoudfolie genoemd, hoewel dat woord meer belooft dan het waar kan maken. Het gebruik ervan zal het zo opgeborgen voedsel niet zoveel langer vershouden, als het na het afdekken niet in een koelkast wordt gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan de kaas ook verpakken met een vaccuummachine. Zorg er wel voor dat de buitenkant van de verpakking niet met vieze kaasvingers wordt aangeraakt, want dan blijft je koelkast ruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luchtdicht in (laten ) sealen. het probleem hiermee is dat je de kaas of in 1 keer op moet eten of steeds weer insealen! Maar toch eet smakelijk!