Zijn er hier mensen die soms gekookte aardappelen van 2 dagen oud eten?

Ik zou dit graag weten, zodat ik zeker weet dat je er niet ziek van wordt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
38.1K

Het beste antwoord

Ja hoor, ik doe het regelmatig. Ik kook altijd iets meer aardappelen dan nodig. De rest zet ik in de koelkast en dan een dag of 2 a 3 later, dan snij ik ze in plakjes en bak ze lekker op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, nu hoef ik er heel wat minder weg te gooien. Er werd hier veel teveel weg gegooid aan voedsel en ben nu bezig daar iets aan te doen.

Andere antwoorden (14)

Ja. Als ze in de koelkast hebben gestaan gaat dat prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ze in de koelkast bewaard kun je ze na 2 dagen nog prima gebruiken.
Ik doe dat regelmatig om ze na 2 dagen te gebruiken om op te bakken of puree van te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wordt je er niet ziek van, mits ze onder hygienische omstandigheden zijn bewaard. Maar of het lekker is betwijfel ik. Het beste is om er dan plakjes van te maken en die te bakken (liefst in olijfolie natuurlijk). Zo worden het opgebakken aardappeltjes. Maar ik zou ze liever hebben van één dag oud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze koel bewaard zijn is het geen probleem. Je kunt ze zeker wel eten, maar of het lekker is, is een andere kwestie.
Als je ze opwarmt in de magnetron gaat er erg veel van de smaak verloren. Het beste kan je ze nog als gebakken aardappeltjes gebruiken, of in een ovengerecht verwerken.
itsme
14 jaar geleden
Tuurlijk kan dat! 'k Doe dat heel vaak en dan lekker bakken! Als je ziek wordt, dan heb je de aardappelen niet goed bewaard, dus niet in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Piepverse aardappeltjes zijn natuurlijk beter dan wanneer ze nog pieper zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk of ze gewoon gekookt of met melk als puree toebereid zijn, kun je gekookte aardappels 4 dagen tot week in de koelkast bewaren (en dan nog eten).

Echter zodra ze gaan plakken, zacht of groen/grijs worden, zijn ze niet meer eetbaar. Waarschijnlijk wordt je er nog steeds niet ziek van, maar lekker zijn ze dan zeker niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger deed je niet anders,werden ze gewoon opgebakken,kan nu ook nog,maar lekkerder is natuurlijk vers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik regelmatig doe: Als ik toch aardappelen moet koken voor het avondeten, kook ik er wat extra. Deze laat ik goed afkoelen, en zet ze vanzelfsprekend in de koelkast.
De volgende dag of na twee dagen maak ik er dan een salade mee (met ei en sla), ik verwerk het in een omelet, of ik snijd ze in plakken en bak ze op. Lekkerrrrr.

Mits je de aardappelen goed laat afkoelen en daarna in de koelkast bewaard, kun je ze wel 4 dagen goed houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, zo doe ik dat ook, prima te doen!
Ja hoor dat doen wij ook.
We koken deze later weer even mee of maken er opgebakken aardappels van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekookte, geschilde aardappelen kunnen maximaal twee dagen in een afgesloten schaal bewaard worden in de koelkast.
Als je ze insmeert met wat slaolie dan drogen ze niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog aardappels at deed ik dat regelmatig.
Geen enkel probleem. In aardappel salade, of ff bakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms 'spaar' ik de gekookte aardappels die dagelijks over zijn op in een bakje, waar ik eerst een velletje keukenpapier in leg.
Elke dag leg ik er dan een droog velletje in, zodat de aardappels niet 'nat' worden.
Dan na een dag of vier, bak ik ze lekker op met spekjes en een ui...mmmmmmmmmjammie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het kan maar dan kruimelt het wel heel erg.