Waarom heet 'Hamkaas-chips' Hamkaas, als er geen ham in zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hamka's niet Hamkaas

Het beste antwoord

Er zit ook geen kaas in. Met chemische toevoegingen wordt de smaak van ham en kaas toegevoegd.
Met name mensen die Halal willen eten raken hiervan in verwarring, want waar komt die hamsmaak vandaan? Ze kunnen die smaken uitstekend synthetisch maken, zonder dat er een varken aan te pas komt of een stukje kaas.
AWM
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Je was net even sneller!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus toch weer de Chemische Fabriek Naarden, die ook de spuitbussen voor de warme bakkers in de handel brengt.
Zij kunnen ieder smaak namaken. Ze zijn een van de grotere sppelers in de wereld van smaak en reuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks! :) Eigenlijk heel logisch, haha!

Andere antwoorden (3)

Ze kunnen heel goed het aroma c.q. smaak van ham namaken.Er zit dus geen echte ham in alleen de smaak/geur.
amc
14 jaar geleden
Dank zij de geur- en smaakstoffen van de chemische fabriek Naarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dezelfde reden dat er geen boeren in boerenleverworst zitten Het zijn alleen chemische toevoegingen die de smaak bepalen!