Onder geen voorwaarde!
De haring die je koopt is al niet één maar al twee maal ingevroren en weer ontdooid:

Het klopt dat je als consument (of restaurateur) Nieuwe Haring niet opnieuw kunt invriezen, omdat haring als die eenmaal in emmertjes (of vacuumpakjes) zit al voor de tweede maal is ingevroren.
(...)
Eenmaal daar worden de vaten weer ontdooid en gaat de haring hetzij in emmertjes die worden diepgevroren hetzij, na schoonmaken, direct in kleinverpakkingen die ook verplicht moeten worden ingevroren. Dat in verband met de mogelijke aanwezigheid van haringwormpjes tegen de graat. Door het vriesprocedé wordt deze natuurlijke bacterie volledig onschadelijk gemaakt. De haring moet in deze laatste fase wettelijk minimaal tweemaal 24 uur diepgevroren opgeslagen zijn geweest.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou het niet doen, de haring was al eens ingevroren en dubbelinvriezen mag niet... Niet doen dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX, beter lezen. De vraag is of het mogelijk is VERSE haring in te vriezen. Lijkt me dus sterk dat die al ingevroren geweest is. -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle haring die je koopt is reeds minimaal 24 uur ingevroren geweest, dus jij bedoelt dat ik had moeten begrijpen dat het ging om een eigengevangen haring?
schadelijk zal het niet direct zijn, maar ik zou het niet doen.
haring hoort vers te zijn, en de vis die je koopt is al een keer ingevroren geweest en weer ontdooid.
lekkerder zal hij er niet op worden.
14 jaar geleden
tja, als je hem niet meteen kunt opeten, dan is het inderdaad mogelijk en niet schadelijk voor je gezondheid om hem eerst in te vriezen en op een ander tijdstip op te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haring is nou typisch een product dat je vers moet eten.
invriezen thuis kan wel maar geeft toch achteraf het idee dat het niet echt een nieuwe haring is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is de haring later te kopen,i.p.v. hem opnieuw in te vriezen! Dat zal de smaak niet ten goede komen en misschien is het zelfs slecht,een haring eten die al meerdere malen is ingevroren.