Drop is de nummer 1 in NL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest populair is inderdaad drop. De verdere ranglijst? Komt-ie:

2. kauwgom;
3. Winegums, fruitgums, gomballen en andere snoepjes met ‘gom’;
4. Pepermunt, pastilles en andere mintsnoepjes;
5. snoepjes voor de keel, kauwbonbons, toffees en caramels en zuurtjes .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van alle soorten snoep is drop in Nederland het populairst. Meer dan twintig procent van alle verkochte snoep is drop. In totaal gaat er voor miljoenen euro’s drop over de toonbank: in 2005 voor zo’n 159 miljoen! Daarbij gaat het om alle soorten bij elkaar, zoals boerderijdrop, katjesdrop, muntendrop, honingdrop, laurierdrop, Engelse drop, dropsleutels, dropkabels, trekdrop, zoute schuinen, in pak, zak of zelf geschept.

Op een goede tweede plaats komt kauwgom. Winegums, fruitgums, gomballen en andere snoepjes met ‘gom’ zijn bijna net zo populair. Pepermunt, pastilles en andere mintsnoepjes staan op de vierde plek. Daarna komen snoepjes voor de keel, kauwbonbons, toffees en caramels en zuurtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedoeld in Nederland is het drop en chocolade......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chocolade!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn kinderen is het winegums in alle soorten, groottes, kleuren, vormen en maten. (en dat zijn er een HELEBOEL)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
drop maar dat komt omdat we nog niet massaal de jellybean in alle smaken hebben gehad.

laatst ben ik eens afgereisd naar lelystad voor de opening van een nieuw winkelcentrum gedeelte, daar zag ik ook de jamin. jellybeans in alle smaken mmm zelfs popcorn en zure appels beans. beetje zoals in harry potter met de smekkies. (maar dan niet in de smaken snot en kots ;-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oud hollandse snoep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kinder chocolade, mars, belgische bonbons, M&M`s, en spekjes.