Tuurlijk, is alleen een kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Is erg lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan wel hoor. ook lekker met een dipsausje.

en wat ook lekker is is om het te bakken! kleine roosjes met peper en kerrie... en dan zo dat het nog een beetje knapperig is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaaaa dat kan!

als mijn moeder vroeger eten maakte, en we aten bloemkool, dan kreeg ik (of 1 v/d anderen) het binnenste van 't binnenste. zoiets als een appel, maar dan lekkerder, vond/vind ik.

je schijnt er alleen niet te veel te moeten eten.
knaag niet een hele bloemkool rauw op, want daar is je maag niet aan gewend. die zou misschien alles er gelijk weer een in sneltreinvaart er verdund uit laten gaan.

maar gewone hoeveelheid, 1 of 2 ons, om maar wat te noemen? is prima en gezond met vitamientjes hoor.
't buitenste eraf halen maakt 't wel iets lekkerder.
dus als je een stukje hebt waar geen enkele buitenkant aanzit, dat is zoals ik 't kreeg en dat is: mmmmmmmmmmmmmmm!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is tegenwoordig als je een barbeque hebt erg in.
je kunt het zelfs frituren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als wij vroeger bloemkool gingen eten dan gaf mijn moeder me ook altijd een paar stukjes rauwe bloemkool. Wanneer ik nu zelf bloemkool klaar maak dan eet ik ook altijd een paar stukjes rauw op.

Ik weet niet of het een goed idee is als je grotere hoeveelheden bloemkool rauw opeet. Nooit gedaan. Kan me voorstellen dat dat iets met je maag doet i.d.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je kan zelfs papier eten if you like........of het lekker is is wat anders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt, snoeppapier, rose en geel.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord op de lagere school zat ik altijd op papier te kauwen ik vind het wel lekker op zijn tijd maar het heeft weinigv voedingswaarde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt..potjes lijm gingen over de toonbank als warme broodjes (van die witte potjes met kwast weet je wel?)
In principe kan je alle groenten rauw eten. De reden om groenten gekookt te eten is dat ze dan beter opgenomen worden in het spijsvertering systeem. Rauwe groenten worden minder goed afgebroken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloemkoolroosjes kunnen worden gebruikt in soep, maar ook op een gezellige avond kan bloemkool rauw geserveerd worden met een dipsausje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tijdje gechat in een Amerikaanse site en daar waren mensen die zelfs aardappel rauw (raw potato salad) aten. Ik heb altijd geleerd dat dat giftig is dus dat vroeg ik aan ze en dat vonden ze een rare vraag. Eentje had in haar studententijd weinig anders gegeten en nergens last van gehad. Geen idee of dat waar is. Lijkt me niet lekker. Misschien een kwestie van mee opgroeien of zo.

Maar rauwe bloemkool is heerlijk in de salade, dat weet ik wel, net als courgette. Geen idee of rauwe aubergine lekker is. Geraspte witte kool is lekker met wat mayonnaise en rozijntjes. Spinazie is heerlijk als alternatief voor sla.

Rauwe sperciebonen zijn, volgens mij althans, niet lekker.
Mais kan je volgens mij niet rauw eten, zelfs de Amerikanen doen dat niet maar wie weet wat men elders in de wereld doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle groetes kun je rauw eten ook mais en de aardappel is ook rauw niet giftig zolang je maar niet de groene delen van de plant opeet(ook niet de groene aardapplen)ijk de giftige bestandelen.
de vitamine`s blijven rauw natuurlijk wel beter bewaard, (wokken is ook nog beter dan 20 min laten koken).
verder is het een kwestie van smaak, ik zou het zo wel kunnen eten, maar voor een hele avondmaaltijd niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, rauwe bloemkool is zelfs heerlijk in de rauwkost of zo om te dippen. Probeer het maar eens. Een hele (flinke) bloemkool is voor ons vieren waak wat te veel voor het avondeten, dus eten we kinderen (en ik) altijd wat roosjes zo uit de hand, net als een stukje komkommer ofzo. Echt lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker..lekker met mosterd of tzaziki!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker, maar niet te veel. Anders diareé. Is ook niet leuk. Haha