Ja het is waar.
Bij een vers ei zit het ei-membraan vast aan de schaal en die laat maar moeilijk los.
Na een dag of tien is het ei wat uitgedroogd, waardoor het membraan is gekrompen en niet meer zo vast aan de schaal zit.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Om op jouw vraag te antwoorden: Ja, uit ervaring heb ik vernomen dat jouw stelling waarheid geniet.

Op de vraag waarom dat zo is, kan ik tot mijn spijt geen antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eiwit is nog rul en blijft daarom aan de schil plakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet, als je een vers gekookt ei pelt onder een lopende kraan gaat het zelfs sneller.