Is ontbijtkoek gezond?

Op de verpakking staat dat er weinig vet in zit en veel vezels, toch zitten er 305 kcal in zo'n reep koek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Er zit weliswaar geen vet in maar wel veel suiker. Vervelende van suiker is dat het vanzelf vet wordt in je lichaam als je het niet verbrand. Het is een misvatting om te denken dat producten zonder vet gezond zijn.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zeker wel.. komt ook in veel dieeten voor omdat het zoveel biedt..en er is ook minder vette en suikerarme ontbijtkoek te koop.. moet je natuurlijk wel "zuivere"koek kopen.. geen kandykoek of "oude wijven"koek en dergelijke..
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker. Omdat ontbijtkoek is gemaakt van rogge (als het goed is). Veel mensen hebben (zonder dat ze het weten) in enige mate een intolerantie voor tarwe(derivaten).
Dan is ontbijtkoek (rogge) een betere keuze. Of spelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, alleen zoals met alles is een overvloed slecht. De granen die de ontbijtkoek bevat bevorderen de stoelgang, dan weet je ook wat een overvloed aan ontbijtkoek doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof dat die meer lekker is dan gezond, maar je hebt geloof ik ook de volkoren variant. die zal dan wel gezonder zijn dan de originele.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontbijtkoek: verrassend gezond.
Ontbijtkoek. Iedereen weet hoe lekker dat is, vooral als je het vers koopt bij de bakker. Maar niet iedereen weet hoe gezond het is !!!!
Ontbijtkoek wordt gemaakt van roggebloem en is rijk aan koolhydraten, daardoor past ontbijtkoek uitstekend in een gezond voedingspatroon.

Bewaaradvies Ontbijtkoek: Verse ontbijtkoek kunt u het beste bewaren op kamertemperatuur in een goed afgesloten trommel of in een zak van plastic of cellofaan. Leg nooit ontbijtkoek samen met brood in een trommel. Ontbijtkoek trekt namelijk vocht aan en zo zouden beide ambachtelijke producten aan smaak verliezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontbijtkoek is een veel te veel gepushte koek waar een extreme hoeveelheid suiker in zit.
Te veel suiker is niet goed. Je raakt er opgefokt van en uiteindelijk dik. Vroeger kregen landarbeiders ontbijkoek, kijk die zetten per dag 3000 tot 4000 Kcal om en konden het makkelijk hebben. Voor mensen met kantoorbanen is ontbijtkoek snel veel te veel.

Het lekkerste bovenste laagje van de ontbijtkoek (het zwarte) blijkt bovendien Acrylamide te bezitten, een kankerverwekkende stof die onvruchtbaarheid schijnt bevorderen.. dat zal allemaal wel loslopen op 1 stuk onbijtkoek, maargoed het zit er wel in.

Citaat:
Acrylamide is een stof die onder meer wordt gebruikt bij de reiniging van drinkwater en bij de productie van plastic. In april 2002 is aangetoond dat acrylamide ook voorkomt in bepaalde voedingsmiddelen. Alhoewel we nog niet alles weten over de stof, weten we wel dat het bij ratten en muizen kanker en onvruchtbaarheid kan veroorzaken. De Voedsel en Waren Autoriteit gaat ervan uit dat de stof voor de mens mogelijk kankerverwekkend is. En nu bliijkt juist fastfood zeer hoge concentraties van deze stof te bevatten door de zeer hoge temperaturen waarin gefrituurd wordt. Ook pepernoten, rosti, chips, ontbijtkoek (de zwarte korst) bevatten hoge concentraties. Ook sigaretten rook en koffie bevatten deze stof !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets is gezond. Sommige dingen zijn alleen minder slecht. Een plakje ontbijtkoek is lekker, maar veel minder gezond dan een rauwe wortel, maar van veel rauwe wordelen krijg je weer vit A vergiftiging. Alles met mate... is gezond.