Waarom mag je gedeminiraliseerd water niet drinken ?

water voor je accu of strijkijzer mag je niet drinken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
50.8K

Het beste antwoord

Gedemineraliseerd water bevat geen mineralen meer. Daar in de natuur altijd een evenwicht wordt gezocht zal het ged. water stoffen opnemen uit het lichaam, of voedsel. Dit is niet wenselijk. Bij herhaald gebruik kan er dan een tekort optreden.

Rob.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij ons ons op school werken wij dagelijks met gedemineraliseerd water. Er is ons in het begin van onze scheikunde opleiding een slok aangeboden. Ik denk niet dat echt gedemineraliseerd water schadelijk voor je is. Het is alleen erg duur drinkwater, dat minder gezond is dan kraanwater (aangezien daar zouten in voorkomen die het menselijk lichaam nodig heeft mara niet in ons dagelijkse eetpatroon zit, denk aan Jodide)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er wordt vaak beweerd dat het drinken van gedemineraliseerd of gedestilleerd water erg gevaarlijk is, omdat het de lichaamseigen osmotische processen zou aantasten. In zijn algemeenheid is dat niet waar.
Zie link hieronder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is op zich niet gevaarlijk, maar:
1. het smaakt zo flauw als een geit (en da's flauw!)
2. demiwater of gedestileerd water zit vaak lang in een tankje of verpakking, lekker warm enzo... kunnen er allerlei heel kleine viespeuken inzitten